خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در بندرعباس:

صندوق ضمانت سرمایه گذاری، اهرمی برای شرکت های تعاونی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۹۲۵

این صندوق باعثشده که اعضای تعاونی‎‌ها هم سرمایه خودشان را وارد تعاونی کنند و هم بتوانند از تسهیلات اعطایی سایر بانک‎‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون به عنوان یک اهرم، تحرک زیادی در شرکت‎های تعاونی ایجاد می‌‎کند، گفت: این صندوق باعثشده که اعضای تعاونی‎‌ها هم سرمایه خودشان را وارد تعاونی کنند و هم بتوانند از تسهیلات اعطایی سایر بانک‎‌ها استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، «حسین‌نژاد» در دومین روز از گردهمایی مدیران امور تعاون استان‌ها که در بندرعباس برگزار شد، افزود: با وجود صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون امر سرمایه‎گذاری، چرخش مالی و پولی تسریع می‌‎شود و این یک حرکت اهرمی برای شرکت‎های تعاونی محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: این صندوق بر اساس مصوبه هیأت محترم وزیران در سال ۸۸ و با هدف اجرای عدالت و تأمین استقلال اقتصادی جامعه و بمنظور حمایت از سرمایه گذاری‌های مولد و اشتغال زا شروع به فعالیت کرد.

حسین‌نژاد اظهار داشت: تضمین اعتبارات و سرمایه گذاری‌ها، تعهدات، مطالبات و معاملات شرکت‌های تعاونی و همچنین تضمین اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری به شرکت‌های تعاونی از مهم‌ترین موضوعات فعالیت این صندوق به شمار می‌آید و این صندوق ضامن توسعه بخش تعاون از طریق تضمین معاملات شرکت‌های تعاونی است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذرای تعاون، بهبود دسترسی به خدمات مالی برای یک بخش هدفمند از طریق کاهش مخاطرات، بهبود شرایط دستیابی مشتریان به منابع مالی از طریق کاهش هزینه معاملات، ترغیب بانک‌ها به پرداخت تسهیلات به مشتریان و کارآفرینانی با ایده‌های نو که توانایی ارائه وثایق به بانک‌ها را ندارند، کمک به ارتقاء عملکرد بنگاه‌های زود بازده و بنگاه‌های اقتصادی، تسهیل جریان سرمایه گذاری، ایجاد انگیزه سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده و نقش موثر در ارتقاء اقتصاد ملی و ایجاد تعادل در رشد اقتصاد ملی از طریق رفع تضاد بین بنگاه‌های عمده و بنگاه‌های زود بازده را از جمله نقش‌های مهم صندوق‌های ضمانت در اقتصاد نام برد.

وی در ادامه بیان داشت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در سال ۱۳۹۳ وارد پنجمین سال خدمت رسانی به شرکت‌های تعاونی شد و شناخت گسترده‌تر تعاونی‌ها از این صندوق و تسهیل و تسریع بیشتر در ارایه خدمات طی این سال، رفته رفته صندوق را به جایگاه واقعی خود برای خدمت رسانی در بخش تعاون نزدیک کرده است.

وی اضافه کرد: رشد کمی و کیفی میزان عملکرد صندوق نسبت به سال‌های قبل و ارائه خدمات جدید جهت تضمین معاملات مبین حرکت این سازمان در مسیر صحیح است.

حسین‌نژاد، توسعه کشتی سازی و ناوگان خدمات دریایی، پرورش و تولید محصولات کشاورزی و شیلات هرمزگان، نیروگاه برق، تولید محصولات ریسندگی را برخی از تجربه‌های موفق صندوق عنوان کرد.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذرای تعاون در ادامه بیان داشت: صندوق برای رسیدن به اهداف خود در عملی کردن ضمانت نامه‌های معاملات، تعاملاتی در قالب تفاهم نامه، همکاری مشترک وایجاد فضای مناسب برای گسترش سرمایه گذاری جدید و افزایش تولید که همگی در جهت تامین ثبات اقتصادی است، با سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ تامین کننده مواد اولیه تعاونی‌ها انجام داده است که این تعاملات منجر به صدور ضمانت نامه‌هایی شده تا تعاونی‌ها بتوانند مواد اولیه مورد نیاز خود را با استفاده از تضمین صندوق تهیه کنند که بورس کالای ایران، شرکت بازرگانی پتروشیمی، اتحادیه سراسری تعاونی‌های تامین نیازصنایع پایین دستی پتروشیمی، سازمان تعاون روستایی، اتحادیه مرغداران تهران و شرکت پشتیبانی امور دام از مهم‌ترین آن بشمار می‌آیند.

در ادامه این نشست مدیرعامل بانک توسعه تعاون نیز، اولویت تسهیلات بانک توسعه تعاون با بخش تعاون است.

«محمدعلی سهمانی» افزود: ابلاغ بسته اعتباری مسکن، ایجاد بانک اطلاعات مشتریان و استقرار نظام اعتبار سنجی و بهبود اصلاح فرایند صدور اطلاعیه و بخشنامه‌ها، مکان یابی مجدد شعب با هدف بهبود تجهیز منابع، استقرار سامانه بازرسی الکترونیکی، طراحی و راه اندازی سامانه متمرکز اطلاع رسانی در شعب، یکپارچه کردن سیستم حسابداری و گزارشات را از مهم‌ترین اقدامات این بانک از ایتدای سال تاکنون عنوان کرد.

وی بیان داشت: بانک توسعه تعاون یکی از پنج بانک توسعه‌ای کشور است که خدمات‌دهی و تامین مالی بخش تعاون را به عهده دارد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: بخش تعاونی یکی از فرابخش‌های اقتصادی تلقی می‌شود و از مجموعه‌هایی است که مورد تاکید رهبری و تمام مسئولان نظام است و تجمیع سرمایه مردم و ایجا تشکل‌های اقتصادی در صنایع مختلف در قالب تعاونی شکل می‌گیرد و در قانون اساسی و چشم‌انداز هم پشتوانه محکمی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز