خبرگزاری کار ایران

بندرعباس تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۰۶۲

پوشش تمام مراکز استان‌ها به ۴G تا پایان سال جاری / ارائه انواع مودم‌های باند پهن همراه در بندرعباس

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، امروز شبکه نسل چهارم تلفن همراه(۴G / LTE) را در استان هرمزگان و در شهر بندرعباس راه‌اندازی کرد. پیش از این، شبکه نسل سوم ایرانسل در شهرهای بندرعباس، جزیره کیش، جزیره قشم، بندر کنگ، گچین و درگهان راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری رسیده بود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، شبکه G۴ در استان هرمزگان، طی مراسمی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد ایرانسل و جمعی از اصحاب رسانه در هتل هرمز بندر عباس به صورت رسمی راه‌اندازی شد، تا این شهر علاوه بر نسل سوم تلفن همراه، تحت پوشش فناوری LTE نیز قرار بگیرد.

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، در این مراسم گفت: هرمزگان ششمین استان ایران از نظر درآمد محسوب می شود و سهم جمعیتی آن ۲.۱ درصد و سهم آن از تولید ناخالص ملی(GDP) نیز ۲.۱۳ درصد است همچنین ۸۲هزار دانشجو دارد.

وی در تشریح شاخص‌های ICT این استان براساس اعلام مرکز آمار ایران نیز افزود: این استان ۱.۲ میلیون مشترک تلفن همراه، ۵۵۰ هزار مشترک تلفن ثابت و ۴۰۰ هزار کاربر اینترنت پهن‌باند ثایت دارد و ضریب نفوذ اینترنت آن ۴۷ درصد است و رتبه ۲۱ کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گفته دزفولی، هرمزگان از نظر شاخص های ICT تا به امروز وضعیت چندان مطلوبی در مقایسه با سایر استان‌ها نداشته اما به عقیده ما توسعه ICT زمینه‌ساز اصلی بهره‌مندی از پتانسیل‌های فراوان این استان میتواند باشد و توسعه پهن‌باند همراه، شاه کلید تحول در شاخص‌های ICT به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل درباره وضعیت خدمات ایرانسل در هرمزگان بیان داشت: درحال حاضر ایرانسل گسترده‌ترین پوشش شبکه را در خلیج همیشگی فارس و جزایر ایرانی دارد و درحال حاضر شهرهای بندرعباس، جزیره کیش، جزیره قشم، بندر کنگ، گچین و درگهان تحت پوشش ۳G ایرانسل و بندرعباس تحت پوشش ۴G ایرانسل قرار دارند.

دزفولی تصریح کرد: ۳۳ شهر، ۳۳۹ روستا، ۹۰۰ کیلومتر از جاده‌ها و راه‌های اصلی و فرعی و ده جزیره از استان هرمزگان تحت پوشش خدمات ایرانسل است.

وی تعداد مشترکان ایرانسل در استان هرمزگان را ۹۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: پوشش جمعیتی شبکه ایرانسل در هرمزگان ۹۹ درصد است و ایرانسل ۳۱۷ آنتن BTS در این استان دارد و میزان بهره‌گیری از طرح جزیره هوشمند ایرانسل در این استان ۳۶ درصد است.

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ادامه داد: درحال حاضر مراکز اختصاصی خدمات ایرانسل در سه شهر بندرعباس، کیش و قشم دایر بوده و به زودی در شهرهای میناب، حاجی آباد و بندر لنگه نیز راه‌اندازی خواهد شد.

علیرضا قلمبر دزفولی در رابطه با ویژگی های شبکه نسل چهارم تلفن همراه اعلام کرد: با راه‌اندازی شبکه نسل چهارم ایرانسل، برای اولین بار در ایران، مشترکین تلفن همراه و کاربران خدمات باند پهن همراه کشور می‌توانند اینترنتی با کیفیت جهانی را تجربه کرده و با استفاده از سیم‌کارت‌های Usim به عنوان سیم‌کارت‌های نسل جدید ایرانسل، خدمات ۴G را جایگزین سایر روش‌های دسترسی به اینترنت کنند.

وی اضافه کرد: LTE تلفن همراه تمام قابلیت‌های مدرن‌ترین گوشی‌های موجود در بازار را پشتیبانی می‌کند و با استفاده از این خدمات امکان دریافت و مشاهده فایل‌های ویدئویی با کیفیت HD، بازی به صورت آنلاین و بدون تاخیر زمانی، استفاده همزمان برای چند کاربر بدون کاهش کیفیت خدمات، استفاده از برنامه‌های کاربردی(اپلیکیشن) و محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق‌العاده فراهم خواهد شد.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه سخنان خود گفت: سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت نسل سوم ایرانسل درحال حاضر به طور متوسط ۱۰ برابر شبکه نسل ۲.۷۵(EDGE) است و سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت نسل چهارم ایرانسل درحال حاضر به طور متوسط هشت برابر شبکه نسل سوم و ۷۶ برابر نسل ۲.۷۵ است.

دزفولی اظهار کرد: مصرف ماهیانه دیتا در پایان آذر ماه به بیش از چهار هزار ترابایت رسیده است و این میزان مصرف در قیاس با دوره قبل از بهره‌برداری در شهرهای تحت پوشش اینترنت پهن باند بیش از ۱۳۲ درصد رشد یافته است.

پوشش تمام مراکز استان‌ها به ۴G تا پایان سال جاری

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۰ شهر در کل کشور تحت پوشش اینترنت پهن باند نسل سوم ایرانسل هستند از پوشش تمامی مراکز استان‌ها به تکنولوژی نسل چهارم اینترنت همراه خبر داد و گفت: تاکنون این تکنولوژی به شهرهای ارومیه، بابل، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج، مشهد مقدس، اهواز، آبادان، دزفول، همدان، شیراز و بندرعباس رسیده است.

ارائه انواع مودم‌های باندپهن همراه در بندرعباس

مدیرعامل ایرانسل در پایان خاطر نشان کرد: برای تسهیل بهره‌گیری از این تکنولوژی در هرمزگان همزمان با راه‌اندازی رسمی عرضه این خدمات در بندرعباس و به منظور دسترسی گسترده‌تر به خدمات LTE، مودم‌های باندپهن همراه ایرانسل با قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های GPRS، EDGE، ۳G و ۴G به بازارهای استان نیز عرضه شد.

لازم به ذکر است: باتوجه به اینکه درحال حاضر تعداد محدودی از گوشی‌های تلفن همراه، قابلیت پشتیبانی از خدمات LTE دارند، این مودم‌ها با هزینه بسیار کمتر امکان دسترسی به تمامی قابلیت‌های نسل چهارم ایرانسل را برای کاربران فراهم می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز