خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

308 واحد صنعتی در هرمزگان فعال می‌شوند

استاندار هرمزگان گفت: 308 واحد صنعتی تعطیل و نیمه فعال در سال اقتصاد مقاومتی در هرمزگان فعال می‌شوند و باید با خلق ایده‌های نو به سمت ارتقای بهره‌وری و اصلاح الگوی مصرف برای اجرای اقتصاد مقاومتی برویم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری استان هرمزگان، جاسم جادری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با بیان اینکه با اجرای اقتصاد مقاومتی شاهد شکوفایی اقتصاد کشور با حضور بخش خصوصی خواهیم بود، عنوان کرد: باید با خلق ایده‌های نو به سمت ارتقای بهره‌وری و اصلاح الگوی مصرف برای اجرای اقتصاد مقاومتی برویم.

وی در این راستا به استفاده از گاز در نیروگاه تولید برق بندرعباس اشاره کرد و افزود: در گذشته نیروگاه برق بندرعباس سوخت مازوت مصرف می‌کرد اما با تدابیری که اندیشیده شد سهم استفاده از گاز در این نیروگاه به پنج میلیون مترمکعب رسید که این اقدام مدبرانه موجب شد مازوت کمتری مصرف و روزانه چهار میلیارد و 100 میلیون تومان صرفه جویی شود که این کار در راستای اقتصاد مقاومتی و همچنین حفاظت از محیط زیست بوده است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر ضرورت فعال سازی واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه فعال، تصریح کرد: بار اصلی اقتصاد مقاومتی بر دوش بخش خصوصی است و بخش خصوصی وظیفه مهمی در رونق تولید و سرمایه‌گذاری بر عهده دارد و بر این اساس باید واحدهای تولیدی را فعال کنیم که طبق برنامه ریزی صورت گرفته 308 واحد صنعتی تعطیل و نیمه فعال در سال اقتصاد مقاومتی در هرمزگان فعال می‌شوند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف در جامعه، گفت: افزایش بهره‌وری، اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی و خلق ایده‌های نو به تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی کمک می‌کند.

جادری خاطرنشان کرد: صندوق توسعه صنایع دریایی نیز درخواست داشته که متقاضیان ساخت شناور برای دریافت تسهیلات مناسب معرفی شوند و از دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌خواهیم نسبت به معرفی متقاضیان به این صندوق اقدام کنند.

کد خبر : ۳۸۱۸۶۹