خبرگزاری کار ایران

بهروز اکرمی مطرح کرد:

واحدهای تصفیه آب غیرمجاز باید تعطیل شوند

معاون استاندار هرمزگان گفت: فرمانداری‌ها با همکاری نهادهای ذی‌ربط نسبت به تعطیلی واحدهای تصفیه آب غیر مجاز وارد عمل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، بهروز اکرمی در پنجمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اشاره به یکی از مصوبات جلسه گذشته کارگروه بیان داشت: یکی از مصوبات جلسه پیشین، تعیین تکلیف واحدهای فروش و عرضه آب تصفیه شده بدون پروانه بود که این واحدها باید هر چه سریعتر تبدیل وضعیت شده و به سمت نمایندگی عرضه و فروش آب‌معدنی بسته‌بندی و استاندارد بروند و یا در غیر این صورت از طریق اماکن و نیروی انتظامی نسبت به تعطیلی آنها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های سازمان غله استان سه هکتار زمین در بلوار شهید رجایی به‌منظور ساخت سیلو در نظر گرفته شده که اعتبار ساخت این سیلو نیز از طریق منابع داخلی بازرگانی دولتی تامین و از بهمن‌ماه سال‌جاری عملیات ساخت این پروژه آغاز خواهد شد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی هرمزگان درباره کیفیت نان سنگک در هرمزگان اظهار کرد: در دستورالعمل‌ها مشخص شده که نان سنگک چه مقدار سبوس و فیبر باید داشته باشد ولی متاسفانه برخی از نانوایی ها از آردهایی با درصد سبوس پایین برای پخت نان سنگک استفاده می‌کنند.

اکرمی با بیان اینکه متولی حوزه نانوایی‌ها فرمانداری‌ها هستند، افزود: در بازرسی‌ها موضوع بررسی مقدار سبوس نان‌های سنگک باید مورد توجه باشد و دستورالعمل‌ها رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در پایان تصریح کرد: با توجه به ساحلی بودن شهر بندرعباس، شیوه فعلی عرضه محصولات دریایی در خیابان‌ها و کوچه‌ها، زیبنده این شهر نیست و متاسفانه در برخی از نقاط شهر از جمله چهارراه نخل ناخدا و پشت شهر، وضعیت عرضه محصولات دریایی مناسب نیست که هر چه سریع‌تر دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به مناسب‌سازی آن باید اقدام کنند.

کد خبر : ۴۴۱۲۲۲