خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار هرمزگان انتقاد کرد:

آتش‌نشانان جان‌فشانانی کردند تا مردم سالم بمانند/ متاسفانه عده‌ای مشغول گرفتن سلفی بودند

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۹۹۶

معاون استاندار هرمزگان گفت: متاسفانه در حادثه تلخ ساختمان پلاسکو در حالیکه هموطنان زیر آوار و در حال سوختن بودند عده‌ای مشغول گرفتن عکس سلفی بودند و این وظیفه نخبگان جامعه است که برای تربیت نسل آینده به تبیین اخلاق برای این نسل بپردازند.

به گزاش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، علی رئوفی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با اشاره به رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مفسر، مترجم، فیلسوف و سیاست‌مدار مجاهد کشور، عنوان کرد: ان‌شاء‌الله خداوند به همه ما توفیق دهد که بزرگان‌مان را زمان حیات‌شان مورد تکریم قرار دهیم و بزرگداشت‌ها صرفاً بعد از رحلت این بزرگوران نباشد.

رئوفی با اشاره به  شهادت تعدادی از آتش‌نشانان در حادثه ساختمان‌پلاسکو، تصریح کرد: این حادثه تنها رویداد شهادت آتش‌نشانان نبود بلکه شهادت همراه با جان‌فشانانی آنها بود که خود را فدا کردند تا مردم سالم بمانند.

وی با انتقاد از عدم استفاده صحیح  فرهنگ از تکنولوژی‌های نوین در کشور، خاطرنشان کرد: متاسفانه وقتی تکنولوژی جدید وارد کشور می‌شود این فناوری عامل عقب ماندگی می‌شود  در حالیکه در کشورهای توسعه یافته تکنولوژی عامل رشد و توسعه و بالندگی بیشتر است.

رئوفی اضافه کرد: متاسفانه در کشور، از تکنولوژی‌های نوین و جدید بعضاً در راستای ترویج بد اخلاقی و بی‌اخلاقی استفاده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: متاسفانه در حادثه تلخ ساختمان پلاسکو در حالیکه هموطنان زیر آوار و در حال سوختن بودند عده‌ای مشغول گرفتن عکس سلفی بودند و این وظیفه نخبگان جامعه است که برای تربیت نسل آینده به تبیین اخلاق برای این نسل بپردازند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به آمار ارائه شده از اشتغال نیروهای بومی در صنایع غرب بندرعباس، بیان داشت: آمار ارائه شده از اشتغال استان نشانگر آن است که تقریباً 60 درصد بومی و 40 درصد غیر بومی در این صنایع مشغول به فعالیت  هستند که تا حد مطلوب فاصله دارد و به طور کامل رضایت‌بخش نیست.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان اظهار داشت: برنامه‌ها و طرح‌های مدیران در حوزه  اشتغال روی کاغذ نماند و عملیاتی شوند تا جامعه دستاوردهای آن را از نزیک لمس کنند .

وی به هدف‌گذاری‌های اشتغال در برنامه ششم توسعه اشاره و در این رابطه افزود: ایجاد 950 هزار شغل جدید و اختصاص هزار میلیارد تومان به فرصت‌های شغلی جدید در بوجه سال‌آینده از مهمترین این هدف‌گذاری‌هاست.

رئوفی به راهکارهای توسعه ایجاد اشتغال اشاره و گفت: حمایت از ایده‌های خلاق، آموزش و مهارت آموزی، حمایت‌های خدماتی، قانونی، اداری و بیمه‌ای از مهمترین راهکارهای حمایت از بخش اشتغال است.

رئوفی با اشاره به اقدامات انجام شده در هرمزگان برای رونق و ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: تشکیل خانه صنایع دستی در روستاهای استان به منظور ایجاد و حمایت از مشاغل خانگی  خرد و کوچک در این مناطق، تاکید بر استفاده تمام دستگاه‌های اجرایی استان  بر استفاده از کالاها تولیدی استان، برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی دریا محور با همکاری دانشکده کارآفرینی تهران با هدف افزایش اشتغال در حوزه فعالیت‌های دریامحور، استفاده از ظرفیت موجود در قانون رفع موانع تولید، تسهیلات مشاغل خانگی و خرد، طرح توسعه خلاقیت و کارآفرینی در کودکان استان  و برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از فرصت برگزاری همایش توسعه سواحل مکران در چابهار با توجه به وجود 55 درصدی سواحل مکران در استان از مهمترین برنامه‌ها برای رونق اشتغال در استان هرمزگان است.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان به توجه ویژه به اشتغال فرزندان خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزدگان در برنامه ششم توسعه اشاره و در این رابطه افزود: در این برنامه همه دستگاه‌هایی اجرایی ملزم به استخدام فرزندان شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان شده‌اند که با عملیاتی شدن این دستورالعمل موضوع اشتغال فرزندان این بزرگواران به سرانجام خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز