خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار هرمزگان:

وارث ساختمان‌های نا ایمنی هستیم/ در شناخت حوادث ضعف داریم

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۱۳۷

معاون استاندار هرمزگان گفت: وارث ساختمان‌هایی ناایمن هستیم که در گذشته احداث شده‌اند و اکنون نیز مردم و تجار در آنها ساکن بوده و فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، عباس شیرخانلو با حضور در جلسه علنی شورای‌شهر بندرعباس که با دستور بررسی اصول ایمنی و فنی فضاهای اماکن عمومی و تجاری برگزار شد، اظهار داشت: باید بررسی شود چرا با ساختمان‌ها و سازه‌هایی مواجه‌ایم که نکات ایمنی در آنها رعایت نشده و اکنون چالش‌های ایمنی ایجاد کرده‌اند.

وی بر آسیب‌شناسی اقدام‌ها و شرایط موجود تاکید کرد و ابراز داشت: قانون و مقررات فراوانی همچون مقررات ملی ساختمان برای موضوع ایمنی و ضوابط ساختمان وجود دارد ولی باز به این آسیب‌شناسی مجدد نیازمندیم.

شیرخانلو ادامه داد: در شرایطی که سایر کشورها به سمت بهره‌گیری از نظام‌های هوشمند اعلام، هشدار و اطفاء حریق در ساختمان‌ها رفته‌اند ما درباره حداقل‌ها و تجهیزات فردی آتش‌نشانی سخن می‌گوییم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی نیز آن‌گونه که باید کار نکرده‌ایم و حتی مدیران در شناخت حوادث و عمق آنها ضعف داشته و با آنها آشنا نیستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان یادآور شد: به‌دلیل ضعف در اجرا و سپس نظارت پیمانکار پس از پایان عملیات ساختمانی و دریافت پایان کار از شهرداری تجهیزات ایمنی را از ساختمان جدا کرده و به محل کار جدید منتقل می‌کند تا بتواند پایان کار بگیرد که اگر مانند برخی استان‌ها موضوع مجری ذی‌صلاح را دنبال و اجرایی کنیم شاهد این اقدام‌ها نخواهیم بود.

شیرخانلو اضافه کرد: وارث ساختمان‌هایی ناایمن هستیم که در گذشته احداث شده‌اند و اکنون نیز مردم و تجار در آنها ساکن بوده و فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت شهر بندرعباس طی سال‌های آتی و نیاز مردم به کاربری‌های خدماتی و عمومی باید سرانه مربوط به این کاربری‌ها حفظ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در پایان افزود: در این راستا نیاز است از تغییر کاربری فضاهای آموزشی، بهداشتی، درمانی، فضای سبز و کاربری‌های عمومی در بندرعباس جلوگیری به‌عمل آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز