خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان در دیدار با سفیر روسیه:

قرار گیری روسیه در میدان نبرد سوریه بسیار ارزنده است

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۹۲۳

استاندار هرمزگان گفت:قرار گیری روسیه در میدان نبرد سوریه در بحث مبارزه با تروریست بسیار ارزنده و ستودنی است

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، جاسم جادری در دیدار با سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روسیه و ایران دارای روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی هستند، عنوان کرد: روسیه اکنون یکی از کشورهای تاثیرگذار و پرقدرت در عرصه بین‌ المللی و جهانی است.

وی با بیان اینکه نزدیکی این دو کشور در مسائلی همانند بحران سوریه سبب شده که به طور کلی طراحی ‌های دیگران برای این منطقه تغییر کند، اضافه کرد: روابط ایران و روسیه بر اساس منافع مشترک دو ملت، امروز یکی از برجسته ‌ترین روابط در بین کشورهای دنیاست.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه حضور روسیه و قرار گیری این کشور در میدان نبرد سوریه در بحث مبارزه با تروریست بسیار ارزنده و ستودنی است، ادامه داد: ایران همواره از دولت هایی حمایت کرده که با رای مستقیم مردم خود بر سرکار آمده‌اند و این را نمی ‌پذیرد که عده‌ای از بیرون بخواهند برای ملت‌ها تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه بندرعباس با شهر آستاراخان روسیه و همچنین هرمزگان با استان هولو در این کشور، پیمان خواهرخواندگی دارد، تصریح کرد: می توان بر این بستر کارهای مشترک زیادی را انجام و نسبت به توسعه فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی فی ‌مابین بیش از پیش امیدوار بود.

جادری یادآور شد: خرسندیم از اینکه روس‌ها در هفته‌ های آینده کلنگ یک نیروگاه حرارتی 1400 مگاواتی به ارزش سرمایه ‌گذاری یک میلیارد یورو را در شهرستان سیریک به زمین می ‌زنند.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: از طرفی با توجه به تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل در هرمزگان می ‌توان در حوزه های صادراتی این بخش از محصولات نیز فعال ‌تر از گذشته عمل کرد چرا که روسیه به دلیل سرما، در بیشتر ماه‌های سال نیازمند محصولات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه زمینه‌های خوبی برای همکاری بین دو کشور فراهم است، خاطرنشان کرد: هرمزگان با توجه به برخورداری از بیش از 10 فرودگاه، بنادر و زیرساخت‌های صادراتی و تجاری می ‌تواند به عنوان یکی از شرکای مهم تجاری برای سایراستان های روسیه به شمار آید.

روسیه در احداث نیروگاه 1400 مگاواتی در سیریک و پروژه‌های عمرانی و زیرساختی مشارکت می کند

لوان جاگاریا سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به اهداف سفر خود به هرمزگان به سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران به روسیه در ماه مارس سال 2017 یا فروردین‌ ماه سال 96 به کشور روسیه اشاره کرد و بیان داشت: ما در روسیه منتظر سفر دکتر روحانی هستیم و این روزها در سفارت برای این مهم در حال کار و برنامه‌ ریزی هستیم.

وی ادامه داد: سفر رئیس جمهوری روسیه به ایران و دیدار وی با مقامات عالی ایران از جمله رئیس جمهوری و مقام معظم رهبری موجب رقم خوردن فصلی جدید در روابط دو کشور شد و امیدواریم سفر دکتر روحانی نیز سفری موفقیت‌ آمیز و با دستاوردهای متعدد برای دو کشور باشد.

سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روسیه قصد ساخت یک نیروگاه بخار 1400 مگاواتی در شهرستان سیریک در استان هرمزگان را دارد، افزود: امروز برای بازدید از مکان احداث این نیروگاه به این منطقه می ‌رویم و شرایط و فضا را برای آغاز عملیات احداث فراهم می‌ کنیم.

جاگاریا به مشارکت روسیه در سایر پروژه‌های عمرانی و زیرساختی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: حضور در ساخت نیروگاه بوشهر و برق ‌رسانی در راه‌آهن اینچه ‌برون از جمله این پروژه‌ هاست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز