خبرگزاری کار ایران

با مشارکت ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی برپا شد؛

پایتخت دریایی کشور میزبان نمایشگاه صنایع دریایی

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۰۴۸

بیست و یکمین نمایشگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین بین‌المللی شامگاه سه‌شنبه ۵ آذرماه در پایتخت دریایی ایران افتتاح شد.

به‌گزارش ایلنا از هرمزگان، بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی‌جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری،ارائه توانمندی‌های آخرین دستاوردهای صنایع دریایی و تأسیسات و سامانه‌های آن در سطح بین بین‌المللی شامگاه سه‌شنبه ۵ آذرماه در پایتخت دریایی ایران افتتاح شد.

در این نمایشگاه بیش از ۱۵۰ شرکت داخلی و نمایندگانی از سراسر دنیا حضور داشته و آخرین دستاوردها، تجهیزات، قطعات، محصولات و فناوری‌های خود در زمینه های بنادر و کشتیرانی، صنایع ساخت و تعمیر کشتی، صنایع فراساحلی، خدمات دریایی و بندری، شیلات و آبزی پروری، صنایع دفاعی و ... را به نمایش گذاشته اند.

بی شک برپایی بیست و یکمین نمایشگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس موقعیت مناسبی را برای مذاکره و تعامل شرکت کنندگان فراهم آورده است و می‌تواند نقش بسزایی در شناسایی و گسترش مناسبات تجاری و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری میان مراکز صنایع دریایی و دریانوردی ایفا کند.

این نمایشگاه که با مشارکت کشور نروژ برپا شده است سعی در توسعه فرهنگ نهضت تولید ملی و حمایت از صندوق نوآوری و شرکت های دانش بنیان دارد.

تخصصی‌ بودن این نمایشگاه، بهبود فرآیند اطلاع‌رسانی، تعامل نزدیک‌تر با متولیان دولتی و غیر دولتی و نهادهای صنفی در این حوزه، ایجاد فضاهای گفت‌‌و‌گو محور و برپایی کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دریا و کارگاه‌های آموزشی از جمله نکات برجسته این نمایشگاه است.

سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی نوین دولت برای تقویت بخش دریایی و صنایع فراساحل که در قالب واسپاری امور غیرحاکمیتی به بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت نمایان شده است، امیدواری و انگیزه‌ قوی و جدی در فعالان این حوزه ایجاد کرده است.

از جمله برنامه‌های مهم این نمایشگاه دریایی اجرای استارت‌آپ حوزه دریایی با هدف ایجاد فرصت تعامل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان، معرفی منابع تامین مالی جهت پروژه‌ها، شناسایی و معرفی سرمایه‌گذاران موفق و معرفی توانمندی‌های بخش خصوصی به سازمان های دولتی جهت واگذاری پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری و دریافت و ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری حوزه دریایی کشور است.

لازم به ذکر است این استارت‌آپ‌ها می‌توانند در زمینه‌های تقویت صنعت دریایی و دریانوردی، مدیریت زیرساخت و شناورهای دریایی، تأمین و نگهداشت نیروی دریایی، بهبود عملکرد دریانوردان، ناوبری دریایی و تأمین محصولات و فرآورده‌ها‌ی دریایی ایده‌ها و دستاوردهای خود را ارائه کنند.

نماینده شرکت فراسان در این نمایشگاه طی گفت و گویی با خبرنگار ایلنا در هرمزگان اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت طلایی برای دسترسی به پروژه‌های کلان دریایی کشور و ارائه خدمات و دستاوردها و تبادلات دانش نوین حوزه دریایی توسط شرکت‌های داخلی و خارجی شامل ارائه راهکارها، برنامه‌های مؤثر جهت تقویت صنعت دریایی و دریانوردی کشور به‌شمار می‌رود.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها نقش حائز اهمیتی در نمایشگاه بین‌المللی دریایی و فراساحل ایفا می‌کنند، این استارت‌آپ‌ها در زمینه‌های تقویت صنعت دریایی و دریانوردی، مدیریت زیرساخت و شناورهای دریایی، تأمین و نگهداشت نیروی دریایی، بهبود عملکرد دریانوردان، ناوبری دریایی و تأمین محصولات و فرآورده‌ها‌ی دریایی ایده‌ها و دستاوردهای خود را به معرض نمایش گذاشته اند.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در آئین افتتاح این نمایشگاه عنوان داشت: می‌توان با رشد و شکوفایی صنایع دریایی، اشتغالزایی وسیعی ایجاد و ارز آوری کرد.

وی افزود: بایستی با استفاده از توانمندی و دانش متخصصان داخلی سهم اقتصاد کشور را از بازار شیلات و گردشگری افزایش دهیم.

این نمایشگاه تا ۸ آذرماه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در محل دایمی نمایشگاه های بندرعباس واقع در سه‌راه جهانبار پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز