خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در جریان بازدید از «کارتون سازی کهریزک» خبر داد:

واگذاری بررسی اصالت قراردادهای کار به کارشناسان دادگستری

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۴۱۵

مراجع تشخیص وحل اختلاف کار در سراسر کشور موظف هستند که چنانچه کارگری مدعی امضای قرار داد سفید امضا شد از طریق کارشناسان دادگستری صحت این ادعا را بررسی کنند / کارگران کارتن سازی نگران سخت‌تر شدن شرایط قانونی بازنشستگی پیش از موعد هستند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از ابلاغ دستور العملی خبر داد که به موجب آن مراجع تشخیص و حل اختلاف ادارات کار موظف هستند تا در خصوص بررسی ادعای سفید امضا بودن قراردادهای کار از نظر کارشناسان دادگستری استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی ربیعی» در جریان بازدید صبح امروز خود از کارخانه " کارتون سازی کهریزک " که به مناسبت آغاز هفته کارگر صورت گرفت، به خبرنگاران گفت: براساس این دستورالعمل مراجع تشخیص وحل اختلاف کار در سراسر کشور موظف هستند که چنانچه کارگری مدعی امضای قرار داد سفید امضا شد از طریق کارشناسان دادگستری صحت این ادعا را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه این دستورالعمل در راستای جلوگیری از سوء استفاده های برخی کارفرمایان از نیروی کار صورت می گیرد، گفت: بر این اساس نظر کارشناسان دادگستری درخصوص صحت و اصالت قراردادهای کار ملاک رسیدگی در هیاتهای تشخیص و حل اختلاف ادارات کار خواهد بود.

وی همچنین در خصوص شرایط مربوط به بازرسی کار گفت: از آنجایی که حوادثناشی از کار در بخش معدن زیاد است از بازرسی اداره کار خواسته شده تا نظارت بر بخشهای مختلف را به منظور کاهش حوادثناشی از کار افزایش دهند.

وی افزود: به منظور ارتقای ایمنی در واحدها و مشارکت کارگران و کارفرمایان تعداد کمیته های حفاظت و بهداشت کار با هدف ایمنی محیط کار به ۱۳هزار واحد کمیته رسیده است.

نگرانی کارگران کارتن سازی از احتمال سخت‌تر شدن قوانین بازنشستگی پیش موعد

درحاشیه این بازدید «سید عزیز میری» مسئول شورای اسلامی کار کارخانه کاغذ سازی کهریزک گفت: در این واحد تولیدی ۳۵۰کارگر در ساخت کاغذ و کارتون بازیافتی اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه مشاغل موجود در این واحد صنعتی جزو کارهای سخت و زیان آور محسوب می شود، گفت: در حال حاضر مهمترین نگرانی ما این است که با تغییرات قوانین کار و تامین اجتماعی شرایط بازنشستگی پیش از موعد این واحد تولیدی از بین برود.

وی یادآور شد: به دلیل شرایط و محیط کار این واحد تولیدی متاسفانه تعداد قابل توجهی از کارگران در اثر حوادثناشی از کار دچار حادثه شده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز