خبرگزاری کار ایران

دبیر کل خانه کارگر در مراسم تجدید بیعت کارگران با آرمان‌های امام راحل:

تفکیک معاونت درمانی سازمان تامین اجتماعی مهمترین دغدغه کارگران است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۴۴۴

اینکه تلاش می‌شود تا به نام فراگیر کردن نظام سلامت امکانات درمانی سازمان تامین اجتماعی را جدا کرد و به کارگران در ازای دریافت هزینه بیشتر خدمات کمتری ارائه داد، نگران کننده است.

دبیر کل خانه کارگر در مراسم تجدید بیعت کارگران با آرمان‌های امام راحل گفت: امسال مهم‌ترین دغدغه جامعه کارگری مسئله تفکیک معاونت درمانی سازمان تامین اجتماعی و کمرنگ شدن خدمات بیمه‌ای درمانی به کارگران بیمه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا محجوب» با اعلام این مطلب در گردهمایی کارگرانی که به مناسبت اولین روز هفته کارگر در حرم امام خمینی حاضر شده بودند، گفت: اینکه تلاش می‌شود تا به نام فراگیر کردن نظام سلامت امکانات درمانی سازمان تامین اجتماعی را جدا کرد و به کارگران در ازای دریافت هزینه بیشتر خدمات کمتری ارائه داد، نگران کننده است.

وی تاکید کرد: کارگران خواهان بهبود و قوی شدن خدمات درمانی در درون خود سازمان تامین اجتماعی هستند و از بیمه سلامت چنین توقعی را ندارند.

وی تاکید کرد: این مسئله آنقدر مهم است که همه تشکل‌های صنفی کارگری همچون انجمن‌های صنفی کارگری، شورای‌های اسلامی کار، نمایندگان کارگران و خانه‌های کار گر باید از طریق کمیته‌های بیمه و درمان خود نسبت به این مسئله روشنگری کنند.

وی افزود: هر چند جامعه کارگری دغدغه‌های مهم‌تر دیگری در حوزه‌های کارگران شاغل و بازنشسته دارد اما مسئله جداسازی بیمه‌های درمانی از سارمان تامنی اجتماعی آن قدر مهم است که نمی‌توانیم از آن غافل شویم.

وی در ادامه با یادآوری نخستین روز کارگر بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی گفت: در ۱۱ اردیبهشت سال ۵۸ امام راحل با گفتن اینکه «خداهم کارگر است» شأن واقعی کارگران را ادا کرد.

وی همچنین با یاد‌آوری اینکه در روز کارگر سال گذشته نیز علی ربیعی در اجتماع کارگران حاضر در حرم امام خمینی حضور داشت، گفت: ایشان نه به عنوان وزیر بلکه به عنوان یک چهره محترم در نزد جامعه کارگری جایگاه و احترام خاصی دارد و امیدواریم که ایشان در سمت خطیری که دارند بتوانند آنچه را که شایسته کارگران، بازنشستگان و سایر آسیب پذیران است در حیطه وسیع وزارت خانه تعاون کار و رفاه اجتماعی تامین کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز