خبرگزاری کار ایران

وزیر کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به ایلنا:

منابع تامین اجتماعی کاهش یافته‌است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۷۵۲

نباید به سمت کاهش زمان کار برویم، نه به این دلیل که به سود سازمان‌های بیمه گر نیست بلکه به این دلیل که به صلاح کشور نیست / یکی از راه‌ها، افزایش سن بازنشستگی است / منابع شرکت‌های شستا برای نسل‌های آینده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر افزایش سن بازنشستگی در پی آنچه کاهش منابع سازمان تامین اجتماعی می‌خواند، تاکید کرد.

«علی ربیعی» در حاشیه همایش هفته سلامت که در سالن همایش‌های رازی واقع در برج میلاد برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار ایلنا گفت: به طور کلی - و نه در موارد خاص همانند بیماری یا سختی کار - نباید به سمت کاهش زمان کار برویم، نه به این دلیل که به سود سازمان‌های بیمه گر نیست بلکه به این دلیل که به صلاح کشور نیست.

وی افزود: در همه دنیا ۳۶ نفر حق بیمه می‌دهند و ۱ نفر بیمه می‌شود اما این رویه در سازمان تامین اجتماعی به ۶ در برابر ۱ رسیده و پایداری منابع و مصارف سازمان را بر هم زده است.

به گفته ربیعی، این نسبت در صندوق درمانی خدمات کشوری منفی شده است بنابراین این رویه نیاز به بازنگری دارد و یکی از راه‌ها، افزایش سن بازنشستگی است.

این مقام دولتی در پاسخ به خبرنگار ایلنا که پرسید «چرا کاهش منابع سازمان تامین اجتماعی از طریق درآمدزایی شرکت‌های شستا جبران نمی‌شود»، گفت: شرکت‌های شستا برای نسل‌های آینده هستند و باید کار اقتصادی انجام دهند و پولسازی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ادامه این رویه تا سال ۱۴۰۴ باعثمی‌شود اگر کل بودجه کشور را هم برای سازمان تامین اجتماعی سرمایه گذاری کنیم پاسخگو نباشد در حالی که باید به سمت خودکفایی صندوق‌های بیمه‌ای حرکت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز