خبرگزاری کار ایران

در اجتماع ۵ هزار نفری کارگران صورت گرفت:

واکنش جهانگیری به شائبه ادغام درمان تامین اجتماعی در وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۸۷۴

معاون اول ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مصلحت کارگران در دولت یازدهم بر همه مصالح دیگر ارجحیت دارد؛ به کارگران اطمینان داد: دغدغه آن‌ها در رابطه با واگذاری بخش درمان بیمه تامین اجتماعی به وزارت بهداشت و درمان حل خواهد شد.

معاون اول ریاست جمهوری گفت: در ارتباط با کار و کارگر آموزه‌های دینی قابل توجهی بیان شده است؛ لذا این قشر زحمتکش تولید کننده در جامعه‌ی ما دارای جایگاه بالایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «اسحاق جهانگیری» در همایش کارگر، سلامت و رفاه اجتماعی که به مناسبت هفته کارگر و به میزبانی فراکسیون کارگری مجلس عصر امروز(۶ اردیبهشت) در تالار وزارت کشور با حضور ۵ هزار کارگر برگزار شد، طی سخنانی صمن تبریک هفته‌ی کارگر اظهار داشت: در طول ۳۵ سال انقلاب اسلامی با وجود همه محدودیت‌ها و فشارهای اقتصادی که در کشور وجود داشته به طور طبیعی جامعه‌ی کارگری کشور بیش از سایر اقشار جامعه متحمل فشار‌ها و مشقت‌های اقتصادی بوده‌ امّا علیرغم همه این مشکلات، قوی‌ترین پشتوانه کشور همین کارگران بوده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که نظام جمهوری اسلامی بتواند به خواسته‌های به حق کارگران جامعه عمل بپوشاند.

جهانگیری ضمن اشاره به اهمیت بحثسلامت در جامعه خاطرنشان کرد: توسعه‌ی پایدار جز با تامین سلامت جامعه تحقق نخواهد یافت و از سویی سلامت جامعه نیز جز با مشارکت آحاد ملت در دستگاه‌های مختلف محقق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: چنانچه بخواهیم کشور ما به سمت توسعه و پیشرفت پیش برود؛ باید حتماً به سلامت جامعه توجه کنیم که درمان نیز در واقع بخشی از سلامت جامعه است.

معاون اول ریاست جمهوری در ادامه ابراز امیدواری کرد: با سازو کارهایی که دولت طراحی کرده در بخش درمانی کشور بخش قابل توجهی از دغدغه‌های مردم در این خصوص کاهش یابد.

جهانگیری در رابطه با مسائل اقتصادی کشور نیز گفت: در هر بنگاه اقتصادی گروه‌های ذینفع مختلفی وجود دارند و این طور نیست که فقط کارفرمایان و مدیران مطرح باشند. بلکه کارگران مهم‌ترین سرمایه‌های اقتصادی یک بنگاه اقتصادی هستند.

وی همچنین اظهار داشت: کشوری که هر سال منابع هنگفتی از درآمد حاصل از فروش نفت عایدش می‌شود؛ می‌تواند این منابع را در خدمت تولید قرار دهد تا با سرعت بیشتری به سمت پیشرفت برود لذا برنامه‌های مناسبی در دولت در این چهارچوب برای کشور طراحی شده است.

جهانگیری ضمن اشاره به سنگ‌اندازی‌های عده‌ای در مقابل برنامه‌های دولت خاطرنشان کرد: ما می‌بینیم که علیرغم تمام تلاش‌های وسیعی که دولت برای پیاده کردن ده‌ها برنامه مهم و اساسی دارد؛ عده‌ای خواسته یا ناخواسته تلاش دارند که دولت را وارد حاشیه‌های بی‌حاصل کنند.

جهانگیری ضمن تاکید بر پرهیز از شعارزدگی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور علیرغم دوره‌های گذشته که بیشترین شعار برای مبارزه با کشورهای دیگر و پیشرفت اقتصادی در کشور داده می‌شد، سوگند خورده که با عقل و تدبیر مسائل کشور را به پیش ببرد.

وی گفت: وظیفه‌ی ما به عنوان دولت این است که بررسی کنیم چگونه می‌توانیم نقشه‌های کشورهای غربی که در طی این ۳۵ سال دست از دشمنی با کشور ما برنداشته‌اند را نقش بر آب کنیم.

معاون اول ریاست جمهوری گفت: وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده با قدرت دپیلماسی توانستند از این مذاکرات‌‌ همان نتایجی که سیاست‌های رهبری هم بر‌‌ همان اساس بود را به دست آورند آنچنان که از زمان شروع مذاکرات در دولت جدید تاکنون حتّی یک تحریم جدید علیه ایران وضع نشده است.

وی با بیان اینکه بنیان تحریم‌ها به هم خورده و میزان فروش نفت به یک میلیون و پانصد هزار بشکه رسیده است؛ خاطرنشان کرد: اگر ما در مورد اقدامات دولت مانور نمی‌دهیم دلیلی بر این نیست که اقدامی صورت نگرفته است.

جهانگیری با اشاره به پایین آمدن شاخص بورس در ماههای اخیر گفت: در چند روز اخیر که شاخص بورس کاهش پیدا کرده بود؛ عّده‌ای ابراز خوشحالی کردند، که شاخص‌های اقتصادی در حال کاهش است این در حالی است که ما می‌دانیم که چند صد نفر در همین دوره سرمایه ارزی خود را در بازار سرمایه به کار انداختند و از اوایل سال گذشته بیش از صد در صد بازار سرمایه کشور باز دهی داشته است.

وی سازمان تامین اجتماعی در دولت گذشته را سمبل فرسودگی سازمانی در کشور توصیف کرد، و خاطرنشان کرد: در دولت گذشته در آخرین اقدام عجیبی که صورت گرفت ۱۸۰۰ میلیارد تومان چک از سازمان تامین اجتماعی صادر شد و در اختیار فردی که اکنون در زندان است و مشخص نیست که چه وضعی دارد؛ قرار گرفت.

معاون اول ریاست جمهوری همچنین تاکید کرد: دولت بدون اینکه هیاهو به راه بیندازد، به دنبال این است که کشور را از وضعیت نابسامان ناشی از سوء مدیریت دولت گذشته بیرون بیاورد.

جهانگیری ضمن تاکید بر ضرورت افزایش صادرات و ایجاد شغل در کشور ابراز امیدواری کرد: در سال جاری با منابع بسیار خوبی که در اختیار پروژه‌های عمرانی قرار گرفته است، این پروژه‌ها شتاب بیشتری پیدا کند و ده‌ها هزار کارگری که در نتیجه تعطیلی پروژه‌های عمرانی از کار بیکار شده‌اند، مجدداً به عرصه کار و تولید باز گردند.

وی با بیان اینکه این دولت با جدیت در فکر افزایش فعالیت بخش خصوصی است، به بنگاه‌های اقتصادی اطمینان داد که دولت در ارتباط با این بنگاه‌ها جز تقسیم عرضه و تقاضا روش دیگری را اعمال نخواهد کرد.

معاون اول ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مصلحت کارگران در دولت یازدهم بر همه مصالح دیگر ارجحیت دارد؛ به کارگران اطمینان داد: دغدغه آن‌ها در رابطه با واگذاری بخش درمان بیمه تامین اجتماعی به وزارت بهداشت و درمان حل خواهد شد.

وی در ادامه خطاب به کارگران افزود: مطمئن باشید ما اجازه نخواهیم داد روشهایی پیش گرفته شود، که به وسیله آن وقت مدیران و دیگر افراد با مسائل حاشیه‌ای گرفته شود بلکه تمام وقت و فرصتمان را صرف حل مشکلات کشور خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز