خبرگزاری کار ایران

در مراسم تجلیل از کارگران نمونه طبس مطرح شد؛

معضل نیروی کار فقدان مهارت است / نرخ بیکاری طبس نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۰۷۳

در سال گذشته ۱۲ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که تنها توانستیم ۲۴۰۰ نفر برای کار به بخش خصوصی معرفی کنیم چراکه بیش از ۸۰ درصد جویندگان کار در استان فاقد مهارت هستند و این خلا باید پر شود.

در مراسم تقدیر از کارگران نمونه شهرستان طبس، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی معضل اشتغال نیروی کار را فقدان مهارت شغلی عنوان کرد.
به گزارش ایلنا «محمد سنجری» در این مراسم که با حضور تعدادی از شخصیتهای کارگری وسیاسی در شهرک صنعتی شهرستان طبس برگزار شده است گفت: معضل و مشکل ما در استان در جهت اشتغال افراد فقدان مهارت نیروی کار است.
وی گفت: در سال گذشته ۱۲ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که تنها توانستیم ۲۴۰۰ نفر برای کار به بخش خصوصی معرفی کنیم چراکه بیش از ۸۰ درصد جویندگان کار در استان فاقد مهارت هستند و این خلا باید پر شود.
وی تاکید کرد که باید ارتباط نزدیکی بین دانشگاه و بخش صنعت شکل بگیرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: نگاه دولت به تولید است و اگر تولید رونق یابد فضای کسب و کار و امنیت کار هم افزایش می‌یابد.
وی افزود: دولت برنامه‌های خوبی برای رفع موانع تولید دارد و در شروع کار نیز ۳۲ مورد از مشکلات تولید را برای مرتفع کردن به همه دستگاهی اجرایی ابلاغ کرد.
وی از عزم دولت برای حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی خبر داد و گفت: اگر می‌خواهیم بیکاری را از بین ببریم باید از بخش خصوصی و سرمایه گذاران حمایت کنیم.
وی طبس را با نرخ بیکاری ۱۴.۲ درصد دارای بالا‌ترین نرخ بیکاری استان و نهبندان را بانرخ بیکاری ۲ درصد دارای کمترین نرخ بیان کرد و گفت: نرخ بیکاری استان ۸ درصد است.
سنجری گفت: باید یک مدیریت جهادی در طبس برای کاهش نرخ بیکاری شکل بگیرد و بنگاه‌های زودبازده بالای ۶۰ درصد فعال شوند.
وی ادامه داد: از ظرفیت‌های موجود در ایران کمتر استفاده می‌شود در صورتی که در دنیا از یک ماشین ۱۹.۵ ساعت استفاده می‌شود در ایران کمتر از ۵ ساعت استفاده می‌شود و بهره وری نیروی کار ما نیز بسیار پایین است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی نرخ بیکاری جوانان استان را ۱۹.۵ درصد بیان کرد و گفت: امروز بیش از ۳۵ درصد جویندگان کار، فارغ التحصیلان هستند که اکثرا به دنبال میز و صندلی هستند و فرهنگ کار باید تغییر کند.
وی گفت: اگر می‌خواهیم بیکار نداشته باشیم باید به فکر کارآفرینی باشیم.
سنجری با بیان اینکه هر ایرانی حداقل باید یک مهارت را بیاموزد گفت: هرخانه باید به یک کارخانه و هر بنگاه اقتصادی به یک دانشگاه تبدیل شود.

باید جاذبه برای سرمایه گذاری در این شهر زیاد شود
امام جمعه طبس در بخش دیگری از مراسم تقدیر از کارگران نمونه شهرستان طبس که درمحل شهرک صنعتی برگزار شده است گفت: یکی از ایده‌های من این بوده است که جاذبه برای سرمایه گذار در این شهر زیاد شود که تا کنون این موضوع محقق نشده است.
حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم مهاجریان» دراین باره افزود: یکی از مهم‌ترین شعارهای اسلام و انقلاب استقلال است و این حاصل نمی‌شود مگر اینکه به کار و کارگر اهمیت داده شود.
وی با بیان اینکه از یک کارگر و صنعتگر که در معدن و زیر زمین کار می‌کند به چه اندازه تقدیر می‌شود؟ گفت: هرگاه هدایا و تقدیرهای ما از کارگران مانند ورزشکاران باشد شاید مقداری کار درست شود.

نرخ بیکاری شهرستان خیلی نگران کننده است
در بخش دیگری از مراسم تقدیر از کارگران نمونه شهرستان طبس معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس نرخ بیکاری این شهرستان را خیلی نگران کننده دانست و گفت: باید اشتغال پایدار در منطقه ایجاد کنیم.
«سید جلال هاشمی» در این باره گفت: اگر نتوانیم شغل و درآمد ایجاد کنیم مردم در این شهر نمانده و مهاجرت می‌کنند.
وی گفت: یکی از وظایف اصلی ما این است که به شغل و بالابردن سطح درآمد مردم توجه کنیم.
فرماندار طبس افزود: وظیفه داریم بستر را برای کار و معیشت خوب مردم فراهم کنیم و باید زمینه برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.
وی خواست تا به صنایع کوچک، زودبازده و مشاغل خانگی بیشتر توجه شده و از توان و ظرفیت زنان خانه دار برای اشتغال استفاده شود.
هاشمی با بیان اینکه این شهرک صنعتی اصلا در خور مردم طبس نیست و باید سرمایه گذاران به این شهر بیایند گفت: شهرک صنعتی طبس باید گسترش یافته و مدیران موظفند این چرخ‌های زنگ زده را روغن کاری کرده و به حرکت در آورند و من فقط با این مدیران کار خواهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز