خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر کار خبر داد؛

۴۷ درصد حوادثناشی از کار مربوط به کارگران ساختمانی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۴۶۲

۴۷ درصد تلفات نیروی کار در کشور در بخش ساختمان رخ می‌دهد که این آمار بسیار نگران کننده شده است / در این راستا خیلی از کشور‌ها برای کاهش آمار حوادثشغلی خود هزینه و برنامه‌های زیادی را انجام داده‌اند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل اعلام کرد: ۴۷ درصد حوادثناشی از کار مربوط به کارگران ساختمانی است.
به گزارش ایلنا، «محمد تقی حسینی» در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت روز جهانی ایمنی و سلامت در محیط کار برگزار شد، گفت: ۴۷ درصد تلفات نیروی کار در کشور در بخش ساختمان رخ می‌دهد که این آمار بسیار نگران کننده شده است.
او با تاکید بر اهمیت مقولهٔ سلامت روانی نیروی کار و رعایت ایمنی و بهداشت محیط کار افزود: امروز با افزایش وقوع حوادثشغلی، بیماری‌های ناشی از کار نیز افزایش یافته است و این موضوع به یک نگرانی بین‌المللی تبدیل شده است.
به گفته وی، براساس آمار سازمان بین‌المللی کار سالانه در جهان ۳۶۰ میلیون حادثه شغلی اتفاق می‌افتد که از این تعداد حوادث، بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.
حسینی در ادامه اظهار داشت: در این راستا خیلی از کشور‌ها برای کاهش آمار حوادثشغلی خود هزینه و برنامه‌های زیادی را انجام داده‌اند.
او ادامه داد: افزایش هزینه‌های کاهش حوادثشغلی مازاد نیست بلکه اثراتی که از این مخارج بدست می‌آید حائز اهمیت و مهم است.
به گفته وی، کاهش تنش نیروی کار با روش تامین امنیت جانی وی باعثکاهش هزینه‌های مالی و جانی در تولید می‌شود.
او با بیان اینکه دستاندرکاران این حوزه می‌توانند با انجام اقدامات و برنامه‌ای مدونی در زمینه بهداشت محیط کار نیروی کار را از آرامش برخوردار کنند.
حسینی تصریح کرد: وزارت کار سعی دارد با افزایش فرهنگ کار و ایمنی در محیط‌های کارگری به استانداردهای ایمنی وبهداشت کار نزدیک شود.
او افزود: در این راستا بازرسی وزارت کار ۹ راهبرد اساسی تدوین کرده و برای عملی شدن آن به همه ادارات کار استانهای سراسر کشور ابلاغ کرده است.
او گفت: این موضوع از جمله موارد مهمی است که موجب شده سازمان جهانی کار برای افزایش ایمنی در محیط کار و مقابله با بیماری‌های ناشی از آن یک اقدام گستردهٔ جهانی را آغاز کند.
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل افزود: وزارت کار به عنوان یک وزارتخانه کلیدی در خصوص ایمنی کار پیشگیری و مراقبت از حوادثکار و سلامت نیروی کار اقدامات گسترده‌ای را صورت داده و در این راستا نظارت و بازرسی از کارگاه‌ها و حمایت‌های اجتماعی از نیروی کار را در دستور کار قرار داده است.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از انجام بیش از ۴۰۰ هزار فقره بازرسی از کارگاه‌های تحت پوشش قانون کار در سال گذشته خبر داد و گفت: به منظور رعایت قوانین و مقررات ایمنی ۱۳ هزار کمیته فنی و بهداشت کار نیز در کارگاه‌ها تشکیل و قوانین ایمنی محیط کار روز‌آمد شده است.
همچنین وی از به‌روز کردن ۵۸ آیین‌نامه مرتبط با ایمنی محیط کار در سال گذشته خبر داد و افزود: تا سال ۹۲،۵۰۰ هزار نفر آموزش در بخش ایمنی ارائه کرده‌ایم و بیش از دو هزار و ۲۰۰ متخصص کارآزموده نیز به عنوان مشاوران ایمنی پروانه فعالیت گرفتند.
وی در پایان با تاکید بر نهادینه‌کردن ایمنی و رعایت مسائل مربوط به سلامت نیروی کار افزود: در حال حاضر ۴۷ درصد حوادثناشی از کار در بخش ساختمان است و قربانیان آن عمدتا کارگرانی هستند که برای لقمه‌ای نان فعالیت می‌کنند، لذا فرهنگ ایمنی باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز