خبرگزاری کار ایران

در بیانیه تشکیلات خانه کارگر به مناسبت روز جهانی کارگر عنوان شد:

کارگران هزینه اجرای سیاست‌های غلط را پرداخت می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۳۸۴

در آستانه روز جهانی کارگر تشکیلات خانه کارگر جمهوری اسلامی در بیانه‌ای نسبت به تلاش‌هایی که در این مدت برای جداسازی معاونت درمانی سازمان تامین اجتماعی و انتقال آن به سازمان بیمه سلامت صورت گرفته است اعتراض کرد.

در آستانه روز جهانی کارگر تشکیلات خانه کارگر جمهوری اسلامی در بیانه‌ای نسبت به تلاش‌هایی که در این مدت برای جداسازی معاونت درمانی سازمان تامین اجتماعی و انتقال آن به سازمان بیمه سلامت صورت گرفته است اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن کامل این بیانه که در آن به نبود امنیت شغلی، اجرای سیاست‌های غلط اقتصادی، حوادثشغلی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه کارگری ایران اشاره شده، به شرح ذیل است:

روز جهانی کارگر امسال در حالی برگزار می­شود که کارگران جهان در اقصی نقاط این کره خاکی درگیر سیاستهای غلط دولتهای خود می­باشند. سیاستهایی که برای آنها فقر بیکاری و ناامنی شغلی را به بار آورده است. کارگران گروه گروه اخراج می شوند تا سرمایه ها و صاحبان آنان حفظ شوند کسانی که نقطه اصلی این وقایع هستند و باید هزینه عملکرد خود را پرداخت نمایند در حاشیه امن بسر می برند و هزینه را از جیب فقرا می گیرند از آنجا که قدرت نظامی و انتظامی هم در دست صاحبان قدرت و ثروت است اعتراضات سرکوب شده و به جایی نمی رسد.

بحرانهای اقتصادی در اروپا که به مقروض شدن دولتها و ملتها منجر شده است به وسیله ای تبدیل شده که کشورها را وادار می کنند که به سیاستهای ریاضتی دست بزنند این سیاستها که با کاهش حمایتهای اجتماعی کم کردن حقوق شاغلین و بازنشستگان و اخراج های گروهی و گسترده کارگران می انجامد شرایط را برای آنها دشوار و زندگی را غیر ممکن کرده است.

در برخی کشورها به لحاظ نیروی کار ارزان سرمایه ها با هدف سود بیشتر به آنها مهاجرت می کنند و موجب استثمار نیروی کار آنها می شوند. بسیاری از دولتها هم مشوقهایی برای سرمایه می گذارند و از بسیاری از حقوق نیروی کار کم میکنند تا جذابیت ایجاد کنند.

متأسفانه این نابرابریها وجود دارد و در کنار آن سیاستهایی که ایجاد بازار تقاضای جدید می­کنند هم وجود دارد که بعضاً منجر به بحرانهای نظامی می شود که برنده این سیاستها، صاحبان سرمایه و بازنده آن هم جوامع از جمله کارگران زحمتکش و خانواده های آنان می باشند.

امروز روزی است که ما کارگران برای رفع تبعیض حقوق و مزدی عادلانه حمایتهای اجتماعی مثل بازنشستگی درمان و از کار افتادگی منع کار اجباری کودکان حق آزادی تشکلها و مذاکرات اجتماعی و همچنین دفاع از حقوق زنان گردهم آمده ایم و فریاد خود را سر می دهیم.

کارگر ایرانی امروز از نبودن امنیت شغلی بدلیل وجود قراردادهای موقت کار رنج می برد. امروز کارگر ایرانی زیردست پیمانکاران نیروی انسانی به اسارت و بندگی کشیده شده است. به دلیل تحریم ها، بسیاری از کارگران ایرانی از کار بیکار شده اند و مشکلات بسیاری برای آنها و خانواده های آنان بوجود آمده است.

بسیاری داروها و لوازم پزشکی مورد نیاز برخی کارگران و خانواده آنان بدلیل تحریم ها محروم شده و امروز با بیماریهای صعب العلاج دست به گریبانند در حقیقت این حقوق انسانی مردم است که نادیده گرفته می شود.

امروز ما از کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا که باعثشده اند مردم ایران و بخصوص کارگران ایران در رنج و سختی زندگی کنند و بیکاری و تعطیلی واحدهای کارگری معضلات اقتصادی و اجتماعی فراوان بوجود آورد شکایت داریم و از مجامع و سازمانهای بین المللی بخصوص سازمان جهانی کار می خواهیم که به این شکایت و خواسته ما رسیدگی کنند.

به دلیل عدم نظارت و کنترل و بازرسی سالانه در اثر حوادثناشی از کار بسیاری از کارگران به دلیل حوادثشغلی قطع عضو شده و یا از بین می روند.

وظیفه دولت از منظر حاکمیت تضمین حسن اجرای قانون کار است و این مهم به حوزه بازرسی کار سپرده شده متأسفانه به دلیل کمبود نیروی انسانی و برخی مسائل دیگر این وظیفه مغفول مانده و ما بطور مستمر مواجه با تضییع حداقل حقوق قانونی نیروی کار و سلب امنیت از کارگران می­باشیم. در این راستا سازمان تأمین اجتماعی که یک سازمان بیمه ای با پس اندازهای کارگران است آنطور که شایسته است وقانون تکلیف کرده به وظایف قانونی خود بخصوص در حوزه درمان عمل نمی­ کند و متأسفانه دیگران به دلایلی که برای ما معلوم نیست هراز چندگاهی دندان طمع به این سازمان و منابع آن دارند در حالی که هم اکنون سازمان تأمین اجتماعی به دلیل حجم بالای مطالبات از دولت بسختی قادر است تعهدات حداقلی خود را ایفا کند لذا ما کارگران ایران اسلامی امروز ضمن اعلام همبستگی با همه کارگران و زحمتکشان جهان خواستار برچیده شدن همه ظواهر ظلم و بی عدالتی در سراسر جهان از سوی جهان سرمایه داری می باشیم و از همه کارگران زحمتکش می خواهیم که در مراسمات و جشنهای این روز شرکت کرده و تعهد خود را به بانیان ۸ ساعت کار در روز و تلاش برای احقاق حقوق عادلانه به اثبات رسانند.

خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران باور دارد که عدالت خواهی در سایه اسلام می تواند سبب نجات همه جهانیان خصوصاً کارگران گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز