خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و ر فاه اجتماعی در مراسم روز جهانی کارگر:

احترام به کارگر باید بازگردانده شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۵۰۷

آنچه تعاون، کار و رفاه را به هم پیوند می‌دهد عدالت اجتماعی است / کارگران که در سالهای گذشته ورود کالاهای خارجی را همچون خاری در چشم تحمل کردند امروز به تدبیر دولت دل بسته‌اند.

وزیر تعاون، کار و ر فاه اجتماعی در مراسم روز جهانی کارگر گفت: جمعی که امروز اینجا حاضر شده‌اند اعضای شوراهای اسلامی کار، انجمن‌های صنفی کارگری؛ اعضای خانه کارگر و کارگران موسسات مختالف استان تهران هستند.

به گزارش ایلنا، «علی ربیعی» صبح امروز با حضور در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی ضمن تبریک روز کارگر یاد آور شد‌: کارگران کسانی هستند که با هه وجود و با قناعت و نجابت در عرصه کار وتولید، جامعه ا مرهون کار هودکرده‌اند

رییعی ادامه داد لازم است در این مراسم از امام(ره) و به ویژه شهداری کارگری فرصتی را این چنین برای ما فراهم گردند تا بتوانیم در حضور رئیس جمهور امروز جشن کارگری بگیریم گرامی بداریم

وزیر تعاون، کار و ر فاه اجتماعی خاطر نشان کرد: اجتماع چند هزار نفری سربازان تولید، در چنین روزی نشان از اهمیت آن‌ها به بخش اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری و اجرای سیاستهای رئیس جمهوری را دارد که می‌خواهد هم چرخ کارخانه‌ها و هم چرخ سانتریفیوژ‌ها با هم بچرخند.

وی با بیان اینکه کارگران حاضر در این مراسم امروز نماینده میلیون‌ها کارگری هستند که به تدبیرهای رئیس جمهور دل بسته‌اند، یاد آور شد: اولین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی من در روز کارگر به عنوان نماینده جامعه کارگری پشت تریبون، سخن گفتم و این برای من افتخار است که امروز به عنوان وزیر کار از همین قشر کارگری بار دیگر پشت تریبون قرار بگیرم.

وی خطاب به رئیس جمهور خاطر نشان کردآقای روحانی کارگران به تدبیر شما دل بسته‌اند، کارگران ورود کالاهای خارجی را در سالهای گذشته همچون خاری در چشم تحمل کرد ند، اما به شما دل بستند تا کالاهای ساخت ایران اعتباری دوباره گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کارگر ایرانی به شما و قدرتتان امید بسته‌اند گفت: کارگر ایرانی یقین دارد اگر تحریم هارفع شود سهم تولید، سرمایه گذاری که به ایران جاری می‌شود دیگر از زیان ناشی از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی خبری نخواهد بود.

ربیعی ادامه داد: طی سالهای اخیر ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نفت وارد کشور شد اما حاصل آن رشد منفی اقتصاد بود و کارگران شاهد تولید نا‌عادلانه ثروت بودند در این میان اخلاق و فر هنگ کار نیز قربانی شد، در جامعه‌ای که تولید منزلت نداشته باشد کسانی که یک شبه ره صد ساله را طی می‌کنند اخلاق از میان می‌رود.

وی گفت: ما خواستار این هستیم که احترام دوباره کارگر به او باز گردانده شود و تحقق رشد اقتصادی مد نظر شما قدرت خرید کارگر و منزلت را به او بازگرداند.

وزیر کار ادامه داد: بنده از ابتدای کار در وزارت تعاون با پیوند عمیق کارگران و شما کوشیدم مجری سیاستهای دولت شما باشم و خواسته کارگران را دنبال کنم.

ربیعی خطاب به روحانی با تاکید بر اینکه بیشترین رای شما از میان محرومان جامعه بود، گفت: آنچه که تعاون، کار و رفاه را به هم پیوند می‌دهد عدالت اجتماعی است، تا کارگران آماده پذیرش زندگی کاری و تلاش بیشتر هستند و می‌دانند آینده فر زندانش در گرو پیوستن به کار بیشتر و پیوستن به شعار تدبیر وامید محقق می‌شود.

وی افزود: من سعی کردم صندوقهای بیمه‌ای را حالتی در بیاورم که امروز کارگران به آن‌ها اعتماد دارند، کارگران فولاد که ۵ ماه حقوق نگرفته بودند امروز مشکلشان با تدبیر شما حل شده است وضعیت درمان کارگران در بیمارستانهای تامین اجتماعی بهبود یافته است.

ربیعی با اشاره به اینکه من می‌خواهم نظارت وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی را افزایش دهم، گفت: امروز در سازمان تامین اجتماعی افراد ی پاکدست نشسته‌اند که برای اجرای مطالبات کارگران تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز طرح بیمه سلامت بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر را بیمه کرده است، گفت: فکر می‌کنم با تدبیر و حمایت شما از جامعه کارگری در روزهای نه چندان دور نیازمند جهشهای عظیم خواهیم بود از همین رو بود که همه تصور می‌کنند روحانی هستند و باید اعلام کنم همه ما روحانی هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز