خبرگزاری کار ایران

ولایت‌مداری، رکن اول و اساس محکم بسیج است

کد خبر : ۱۰۶۶۳۱

اصیل‌ترین نهاد پس از تشکیل انقلاب و یکی از ثمرات جمهوری اسلامی ایران، بسیج است.

ایلنا: جانشین سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه بسیج، اولین نهاد برآمده از انقلاب اسلامی ایران است گفت: ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مهم‌ترین کارکرد بسیج رسانه است.

به گزارش ایلنا از همدان محمد رضی، جانشین سازمان بسیج رسانه کشور، در گردهمایی اعضای بسیج رسانه استان در باغ موزه دفاع مقدس همدان گفت: بسیج، اولین نهاد برآمده از انقلاب اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: حفظ این نیروهای اصیل از اوجب واجبات است.

وی، ولایت مداری را رکن اول و اساس محکم بسیج دانست و تصریح کرد: ایثارگری به معنای ارجحیت دادن منافع جمعی به منافع شخصی از ویژگی‌های مهم بسیج است.

جانشین سازمان بسیج رسانه کشور گفت: جامعیت بسیج که در طول تاریخ انقلاب اسلامی این موضوع به کرات مشاهده شده است، از دیگر ویژگی‌های بسیج است.

رضی با تاکید براینکه بسیج جامعیت گسترده‌ای دارد، اظهار داشت: جذب حداکثری و دفع حداقلی در سرلوحه کار بسیج است و تمامی سلایق و گرایش‌ها در داخل بسیج را می‌پذیرد.

وی، وظیفه بسیج در سطح سازمان را جذب، آموزش، هدایت، نگهداری و ساماندهی نیروهای انقلاب است، ادامه داد: حفظ و تقویت انقلاب در این مجموعه گنجانده شده است.

وی، اولین کارکرد درحوزه رسانه و دانش ارتباطات را حوزه اطلاع رسانی دانست و ادامه داد: کارکرد دوم، کارکرد آموزشی است، چراکه در آموزش افراد جامعه نقش به سزایی دارد.

جانشین سازمان بسیج رسانه کشور گفت: آموزش‌ها و کارکرد تفریحی رسانه‌های غربی مبتنی بر لذت گرایی است که تبدیل به یک اصل شده است.

رضی، نظارت بر محیط را دیگر کارکرد رسانه دانست و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر منطبق بر این کارکرد رسانه است.

وی با بیان اینکه برای ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید دو ویژگی لحاظ شود، افزود: اولین ویژگی شناخت کامل این فریضه و دومین ویژگی احتمال دادن اثرگذاری آن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز