خبرگزاری کار ایران

تفکیک سنی مخاطب منجر به تخصصی شدن نمایش‌ها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۲۷

تفکیک سنی تئاتر کودک، نوجوان و خردسال موجب تخصصی‌تر شدن نمایش‌ها می‌شود.

ایلنا: فریبا دلیری که با نمایش «جک و ساقه لوبیا» در همدان حضور می یابد؛ اظهار کرد: این نمایش برداشتی از داستان " جک و ساقه لوبیا " است ولی تفاوت‌های بسیاری با این داستان دارد که برای بخش خردسال آماده شده است. وی با بیان اینکه این تئاتر جنبه آموزشی دارد، تئاتر آموزشی را یکی از بهترین انواع تئاتر برای تأثیرگذاری بر روی مخاطب دانست.

به گزارش ایلنا، کارگردان نمایش " جک و ساقه لوبیا " گفت: این نمایش دوزبانه است به این معنا که مخاطب در این نمایش به دو زبان انگلیسی و فارسی ارتباط برقرار می کند.

وی با بیان اینکه بچه ها باید خود، در محیط آموزشی قرار گیرند تا مباحثرا درک کنند، ادامه داد: این نوع از کار در درک عمیق تر مسائل مثمر ثمر خواهد بود.

دلیری اظهار کرد: در نمایش «جک و ساقه لوبیا» نمایش با استفاده از خود تماشاچیان پیش می رود و از نظر آنها هم بهره گرفته می شود.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از تفکیک بخش نمایشی کودک، نوجوان و خردسال گفت: از آن جا که ساخت نمایش برای هر سنی دارای معیارهای خاص است؛ این تفکیک به منظور تخصصی تر شدن کارها، باید صورت می گرفت.

دلیری با بیان اینکه مردم همدان بسیار بافرهنگ هستند، افزود: یکی از شواهد این ادعا را می توان در تئاتردوستی مردم همدان دانست به طوری که به جرأت می توان گفت اشتیاق در دیدن تئاتر در بین مردم همدان بیشتر از تهران است.

بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز