خبرگزاری کار ایران

نشست تجلیل از شهید گمنام در همدان برگزار شد

کد خبر : ۱۰۹۹۷۵

هفتاد و هشتمین شهید گمنام شنبه ۱۳ مهر ماه وارد همدان می شود تا در شهر شهید پرور همدان آرام گیرد.

ایلنا: هفتاد و هشتمین شهید گمنام شنبه ۱۳ مهر ماه وارد همدان می‌شود تا در شهر شهید پرور همدان آرام گیرد. مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع قدس استان همدان گفت: این شهید گرانقدر در ۲۴ مین نقطه از استان همدان به خاک سپرده می‌شود تا مزارش قبله‌گاه اهل یقین باشد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ «محمد جواد زمردیان» در نشست ستاد هماهنگی تجلیل از شهید گمنام اظهار داشت: دانشکده فنی مهندسی شهید مفتح بعد از ۵ سال پیگیری و درخواست در ۱۴ مهر ماه ۹۲ میزبان شهید گمنام ۱۸ ساله از عملیات والفجر ۸ در منطقه عملیاتی فاو می‌باشد که پیکر پاک این شهید به تازگی توسط گروه تفحص نور کشف شد.

وی با بیان اینکه ۸ برنامه از زمان ورود شهید گمنام در استان همدان در نظر گرفته شده است، افزود: پیکر مطهر این شهید گمنام صبح روز شنبه ۱۳ مهر وارد مرکز استان شده و به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی آئین استقبال فرماندهان و مسئولان نظامی برگزار می‌شود.

زمردیان در ادامه گفت: ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر شهید برای برگزاری مراسم استقبال و وداع به شهر جوکار از توابع شهرستان ملایر منتقل می‌شود و سپس در ساعت ۱۱ مراسم یادواره شهدای روحانی شهرستان ملایر با حضور این شهید برگزار می‌شود.

وی اعلام داشت: برنامه بعدی نیز وداع و تجدید میثاق دانشجویان و اساتید دانشگاه ملی ملایر با پیکر مطهر شهید است.

زمردیان افزود: ۵ برنامه برای تجدید میثاق با پیکر مطهر شهید در شهرستان ملایر در نظر گرفته شده است که مراسم گلبانگ لاله‌ها به عنوان آخرین برنامه این شهرستان از ساعت ۲۰ با حضور مردم مومن در مسجد جامع ملایر آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: پیکر مطهر شهید شامگاه شنبه به همدان بازگشته و در روز یکشنبه ۱۴ مهر ماه با اقامه نماز صبح و زیارت عاشورا در مسجد صاحب الزمان روستای شورین همدان، آئین وداع آغاز می‌شود.

زمردیان گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع)، برنامه وداع و تشییع پیکر مطهر شهید از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه از میدان ورودی شورین آغاز و ضمن تشریفات نظامی پیکر مطهر بر دستان مردم تا محل آرامگاه پیش بینی شده واقع در دانشکده فنی و مهندسی شهید مفتح تشییع می‌شود و مراسم خاکسپاری و اقامه نماز برگزار می‌شود.

فرماندار همدان نیز بیان داشت: این شهید گرانقدر از سال‌های دفاع مقدس ۴۰ مین شهید گمنام شهرستان همدان می‌باشد که در ۱۴ مین نقطه شهر آرام می‌گیرد.

«حسن قهرمانی مطلق» اعلام داشت: قهرمانی مطلق با بیان اینکه هفته دفاع مقدس را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: این شهید گمنام نیز یادگار از هشت سال دفاع مقدس است و نباید دفاع مقدس را معطوف به یک هفته بدانیم.

فرماندار همدان گفت: عطرشهدای گمنام هر از چند گاهی فضای شهر را معطر می‌کند و پیام خاص خود را می‌رساند و امید است که همه مسئولان و مردم بتوانند کوچک‌ترین قدمی در راستای اهداف شهدا بردارند.

قهرمانی مطلق اظهار داشت: سه مسیر برای حرکت شهروندان به دانشکده فنی و مهندسی شهید مفتح که در نزدیکی روستای شورین قرار دارد پیش‌بینی شده است، میدان امام خمینی(ره)، میدان امام حسین(ع) و میدان کبوتر واقع در شهرک شهید مدنی مسیرهای دسترسی است.

وی افزود: آئین شام غریبان شهید گمنام نیز شامگاه ۱۴ مهر ماه در دانشکده شهید مفتح برگزار می‌شود.

فرماندار همدان بر آماده‌سازی محل برای برگزاری آئین تجلیل از شهید گمنام تاکید کرد و افزود: فضاسازی محیط، تبلیغات محیطی، تهیه ۳۰۰ شاخه گل و انجام تشریفات نظامی و دعوت از خانواده شهدا به ویژه خانواده ۱۱۸ شهید مفقودالاثر ضروری است و این در حالیست که عملکرد دستگاه‌ها در این برنامه مورد ارزیابی قرر نمی‌گیرد و مسئولین هر دستگاه به خاطر مقام شامخ شهدای اسلام بری برگزار شدن هر چه بهتر این مراسم حرکت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز