خبرگزاری کار ایران

نمایشی دو زبانه در جشنواره‌ تئاتر کودک و نوجوان اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۳۱

نمایش «جک و ساقه لوبیا» کار فریبا دلیری به دو زبان فارسی و انگلیسی در جشنواره‌ تئاتر کودک و نوجوان همدان اجرا می‌شود.

ایلنا: نمایش «جک و ساقه لوبیا» کار فریبا دلیری به دو زبان فارسی و انگلیسی در جشنواره‌ تئاتر کودک و نوجوان همدان اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، دلیری گفت: این نمایش برداشتی از داستان معروف «جک ولوبیای سحرآمیز» است. قصه نمایش درباره جک و مادرش است که آسیابان هستند و جک به خاطر نیامدن باد و نچرخیدن آسیاب‌ بادی مجبور می‌شود گاوش را بفروشد و در ازای گاوش، لوبیا می‌گیرد و آن را می‌کارد و بعد، از لوبیا بالا می‌رود و با غول سرزمین سبز آشنا می‌شود. وی افزود: بنده ۱۷ سال است که برای بچه‌ها و رده خردسال کار تئاتر انجام می‌دهم و در این مدت با همکاری موسسه آرمان کودک، نمایش‌های دو زبانه‌ای را در مهدکودک‌ها اجرا کردیم و «جک و ساقه لوبیا» هم جزء همین نمایش‌ها است که نصف زبان‌اش فارسی و نصف دیگر آن انگلیسی است.

دلیری در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اضافه شدن بخش خردسال در این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: واقعا ما احتیاج داشتیم که نگاه‌مان در جشنواره کودک و نوجوان تخصصی‌تر شود، مسلما اگر به شکل تخصصی‌تر برای خردسالان، کودکان و نوجوانان کار کنیم، نتیجه بهتری خواهیم دید.

وی افزود: بچه‌های خردسال بسیار حساس‌تر از رده‌های سنی دیگر هستند، آن‌ها از فضای نمایشی می‌ترسند برای همین باید کاری که انجام می‌شود کاملا متفاوت باشد، به نظر من وجود چنین بخشی در جشنواره می‌تواند برای خردسالان بسیار مفید باشد.

این کارگردان درباره ضرورت تئاتر در مدارس تصریح کرد: تئاتر در زندگی همه آدم‌ها به خصوص کودکان و نوجوانان بسیار تأثیرگذار است. از طریق تئاتر می‌توان بسیاری از مفاهیم و ارزش‌ها را به بچه‌ها منتقل کرد اما ما همیشه راحت‌ترین کار را انتخاب می‌کنیم و به دنبال نصیحت کردن بچه‌ها می‌رویم در حالی که بچه‌ها از طریق تئاتر و نمایش مسائل را راحت‌تر می‌پذیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز