خبرگزاری کار ایران

تفکیک تئاتر کودک و خردسال در جشنواره بیستم حرکتی سنجیده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۳۸

مجید کیمیایی پور، نویسنده و کارگردان تئاتر، معتقد است، چون به شکل رسمی تئاتر خردسال نداریم، تفکیک تئاتر خردسال، کودک و نوجوان در دوره بیستم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حرکت سنجیده ای است.

ایلنا: مجید کیمیایی پور، نویسنده و کارگردان تئاتر، معتقد است، چون به شکل رسمی تئاتر خردسال نداریم، تفکیک تئاتر خردسال، کودک و نوجوان در دوره بیستم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حرکت سنجیده ای است.

به گزارش ایلنا، کیمیایی پور با این توضیح که این رویداد هنری به عنوان یک جشنواره بین المللی به ثبت رسیده، گفت: خرسندم که جشنواره به ولایت خود یعنی استان همدان بازگشت و بیشتر خوشحالم که در اصفهان نماند چرا که شاهد شکوفایی این جشنواره در همدان بودیم اگر تا به حال در اصفهان ادامه می یافت یتیمی سر در گم می شد. وی درباره بخش های مختلف این فعالیت هنری که موجب تنوع و همراهی کودک و نوجوان با جشنواره می شود، گفت: اگر بخش های مختلف با برنامه ریزی و مدیریت همراه باشد تاثیرگذار است. این مدیریت را در جشنواره هجدهم شاهد بودم قطعا امسال بهتر خواهد شد.

کارگردان نمایش «خشم و هیاهو» با توجه به شعار انتخابی این جشنواره «تئاتر و خانواده» و پیوند آن با خانواده ها، توضیح داد: نخستین قدم را در این راه باید آموزش و پرورش بردارد. زمانی که تئاتر به عنوان یک واحد درسی وارد مدارس شود پس از آن به درون خانه ها خواهد آمد.

کارگردان نمایش «خاله سوسکه» ادامه داد: یک حرکت سنجیده توسط شهرام کرمی صورت گرفت و آن تفکیک تئاتر کودک، نوجوان و خردسال بود. ما تا به حال به شکل رسمی تئاتر خردسال نداشتیم. ولی نخستین قدم در این جشنواره برداشته شد و برای تداوم تئاتر خردسال بهزیستی می تواند جشنواره ای با مهدهای تحت پوشش خود برگزار کند تا این نوع تئاتر نهادینه شود.

وی شیوه و زمان برگزاری کارگاه و نشست های تخصصی را مهم دانست و تصریح کرد: کارگاه ها نباید در زمان اجرای نمایش ها باشد و از صاحب نظران خارجی نیز استفاده شود. چاپ و نشر کتاب های تخصصی نیز هم زمان با جشنواره مفید خواهد بود و مانند مادری است که به حیات تئاتر کودک وارد می شود.

کیمیایی پور اضافه کرد: آرزوی روزهای خوب برای تئاتر خردسال، کودک و نوجوان دارم و به امید روزی که تئات کودک و نوجوان صاحب کاشانه در سراسر کشور شود. مجید کیمیایی پور، هنرمند فعال تئاتر کودک و نوجوان اصفهانی با نمایش «عروسک های دوست داشتنی من» در جشنواره حضور دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز