خبرگزاری کار ایران

داور بخش نوجوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان:

رشد تئاتر نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت، منسجم و مستمر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۷۵

با بهره‌گیری از تئا‌تر می‌توان مفاهیم بزرگی را به مخاطب منتقل کرد و او را برای زندگی بهتر آماده ساخت.

ایلنا: داور بخش نوجوان جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان گفت: رشد هنر تئا‌تر نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت، منسجم و مستمر است.
به گزارش ایلنا، بهرام شاه‌محمدلو با بیان اینکه هنر تئا‌تر نقش بسزایی در رشد فکری و شخصیتی مخاطبان دارد، افزود: با بهره‌گیری از تئا‌تر می‌توان مفاهیم بزرگی را به مخاطب منتقل کرد و او را برای زندگی بهتر آماده ساخت.
وی با بیان اینکه هنر تئا‌تر نیازمند آموزش مستمر فعالان این عرصه است، گفت: فقدان آموزش به روز گروه‌ها به خصوص نویسندگان، کارگردانان و تشکیل نشدن کارگاه‌های متعدد در فضاهای فرهنگی را می‌توان از عوامل تهدیدزا در هنر تئا‌تر برشمرد.
داور بخش نوجوان جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان با بیان اینکه تئا‌تر به عنوان یک مقوله فرهنگساز باید وارد مدارس شود، افزود: اجرای تئا‌تر در کانون‌های پرورش فکری کودک و نوجوان هم باید مد نظر قرار گیرد تا کودکان از‌‌ همان سنین پایه با هنر تئا‌تر آشنا شوند.
شاه‌محمدلو با بیان اینکه توجه به زمینه‌های آموزشی در رشته‌ها و شاخه‌های مختلف همواره تحول‌ساز بوده است، اظهار کرد: از آنجا که در کار تئا‌تر، مبنا و محور کار «انسان» است پس باید به بهترین نحو ممکن آموزش دیده باشیم تا از این طریق بهترین و مطلو‌ب‌ترین نوع آموزش را به مخاطب خود منتقل کنیم.
وی خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، پیگیری و حمایت مداوم و پرداوم می‌توان عرصه تئا‌تر را بیشتر و بهتر به همگان معرفی کرد.
داور بخش نوجوان جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان تشکیل یک دفتر تئا‌تر کودک و نوجوان در هر استان را یک اتفاق خوب دانست و گفت: مسئولان فرهنگی استان‌ها باید به این مهم توجه کافی داشته باشند.
وی تقویت بخش‌های خصوصی و استفاده از ظرفیت آن‌ها برای حمایت از عرصه تئا‌تر را از دیگر ضروریات قلمداد کرد و اظهار کرد: رشد هنر تئا‌تر تنها با حمایت دولتی امکانپذیر نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز