خبرگزاری کار ایران

برگزاری رزمایش گردان بیت المقدس(۴۰۳کمیل) همدان

کد خبر : ۱۱۹۷۵۸

رزمایش وتمرینات تاکتیکی گردان بیت المقدس(۴۰۳کمیل) به مدت دو شبانه روز در محل اردوگاه سیدالشهداء همدان با حضور ارکان و اعضاء این گردان که از پایگاه‌های مقاومت تحت الامر گردان وحوزه شهید شکری‌پور گرد هم آمده‌اند برگزار می‌شود.

ایلنا: رزمایش وتمرینات تاکتیکی گردان بیت المقدس(۴۰۳کمیل) به مدت دو شبانه روز در محل اردوگاه سیدالشهداء همدان با حضور ارکان و اعضاء این گردان که از پایگاه‌های مقاومت تحت الامر گردان وحوزه شهید شکری‌پور گرد هم آمده‌اند برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا، جانشین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در نشستی ماحصل انقلاب اسلامی را بر گرفته از وجود ماه محرم دانست و افزود: امیدواریم خداوند متعال توفیقی عطا فرمایند تا بتوانیم از برکات و معنویت این ماه استفاده کنیم.

سرتیپ دوم پاسدار مظاهر مجیدی اظهار کرد: نیروهای بسیج از ابتدا سازماندهی شده نبودند، لذا در سال ۱۳۶۳ بر آن شدند تا گردان‌ها را به سمت آموزش هدایت کرده و گردان‌های احتیاط را فعال کنند.

در ادامه سردار مجیدی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان مصطفی کرباسی و شهید الماسی گفت: در دوران دفاع مقدس(عملیات والفجر ۸) ۳۰ گردان عملیاتی داشتیم، اما در حال حاضر گردان‌های متعددی بانامهای مختلف راه اندازی شده که توانسته دشمن را متحیر کند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند، بسیجی گردان امام حسین باید در شب تاریک صدای فرمانده گردانش را بشناسد، افزود: ما باید به سمت سازماندهی رفته و قالب سازماندهی بگیریم تا بگوییم بسیجی هستیم و به لطف خداوند زیر ساخت‌ها آماده شده و به یقین دشمن روی این موضوع حساب باز می‌کند.

سرتیپ دوم پاسدار مجیدی اظهار داشت: باید بیش از ۱۰۰۰ گردان بیت المقدس و امام حسین آماده کنیم که نیاز به سلاح و تجهیزات و امکانات داریم و امیدواریم که در استان‌ها این ساز و کار را فراهم کنیم و در این راستا بسیجی‌های مشتاق و علاقه‌مند زیادی در استان همدان داریم و من پیشبینی می‌کنم بتوانیم بیشتر از ۵۰ گردان بیت المقدس در این استان راه اندازی کنیم.

جانشین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه افزود: ما باید به سمتی برویم که بر اساس تکلیف کار کنیم به طوری که دشمن متحیر شود و امید است در طول ۲ روز رزمایش بتوانیم گوشه‌ای از خواسته‌های فرمانده محترم سپاه را جامه عمل بپوشانیم و نشان دهیم در استان همدان این قابلیت‌ها وجود دارد.

در این راستا فرمانده گردان بیت المقدس(۴۰۳کمیل) اظهار داشت: آغاز رزمایش با اجرای صبحگاه مشترک گردان‌های بیت المقدس امام علی(ع) و کوثر همدان در محل میدان صبحگاه سپاه انصار الحسین استان همدان برگزار می‌شود و همچنین قرارگاه تاکتیکی گردان بیت المقدس(۴۰۳کمیل) همدان در روز سه شنبه ۱۴ آبان ماه سالجاری با حضور سردار مظاهر مجیدی جانشین سپاه انصارالحسین(ع) همدان، بیاناتی فرمانده گردان بیت المقدس(۴۰۳کمیل)، ارکان و فرماندهان رده‌های مختلف این گردان تشکیل و در خصوص چگونگی اجرای تمرینات تاکتیکی این گردان تبادل نظر و اتخاذ تصمیم شد.

محمدرضا بیاناتی گفت: بسیجیان گردان بیتالمقدس(۴۰۳کمیل) پیروی از راه سراسر خیر و سعادت شهیدان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس علی الخصوص شهدای عملیات محرم را در این رزمایش سرلوحه امور خود قرار داد و یاد و خاطره آنان را گرامی می‌دارند.

وی با بیان اینکه تأسی به رهنمود‌ها و منویات فرمانده معظم کل قوا و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) در خصوص توجه ویژه به رویکرد نظامی بسیجیان در این رزمایش مد نظر بوده، تصریح کرد: در این رزمایش سه وظیفه رزمی - امدادی و امنیتی گردان بیت المقدس(۴۰۳کمیل) را بر اساس ابلاغیه‌ها و شرح وظایف معینه سرلوحه امور محوله و معینه قرار خواهد گرفت.

فرمانده گردان بیتالمقدس(۴۰۳کمیل) افزود: از جمله برنامه‌های مصوب اجرایی این رزمایش تداوم آموزش‌ها، ایجاد آمادگی دفاعی، حفظ انسجام سازمانی و استقرار در اردوگاه صحرایی و اجرای عملیات‌های دفاع از کوی و برزن و پدافند غیر عامل و عملیات تاخیری و تاخت و ضد هلی برن عملیات امداد و نجات و راهپیمایی تاکتیکی شبانه و جهت یابی در شب، انجام تیراندازی سازمانی با رعایت اصول استتار و اختفاء توسط نیرو‌ها در منطقه عملیاتی رزمایش است.

محمدرضا بیاناتی برگزاری این رزمایش را در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و تقارن آن با سالروز رزمایش و تمرینات تاکتیکی گردان‌های بیت المقدس همدان همزمان با چند استان دیگر در تاریخ‌های شانزدهم و هفدهم آبان ماه سالجاری با حضور بسیجیان این گردان در اردوگاه سید الشهداء از نکات بارز و قابل توجه این رزمایش عنوان کرد.

در ادامه فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید شکری‌پور سپاه ناحیه همدان، گفت: در سالروز عملیات محرم به یاد و راه شهدای عزیز این عملیات رزمایش گردان بیت المقدس(۴۰۳کمیل) از حوزه مقاومت بسیج شهید شکری‌پور سپاه ناحیه همدان را در محل پادگان حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) به حول و قوه الهی اجرا خواهد شد تا دست بیعت دیگری با ولی امر مسلمین، داشته باشیم.

ستوان یکم پاسدار کاظم مظاهری افزود: با اجرای این رزمایش قصد داریم به استحضار حضرتش برسانیم که ما فرزند عاشوراییم و منتظر قیام توابین و مختار نخواهیم شد ما آنانی نیستیم که قرآن ناطق را‌‌ رها کردند و دل به قرآن روی نی سپردند و همانگونه که ولی امرمان فرمود اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد صلح امام حسن(ع) نخواهد بود و آن حادثه عاشورا است و ما فرزند عاشوراییم. که هرچه داریم از کرم ارباب بی‌کفنمان حضرت سید الشهداء(علیه اسلام) است.

وی در پایان با بیان اینکه در این رزمایش بسیجیانی در قالب ۹ دسته واکنش سریع از ۹ پایگاه مقاومت شهر همدان شرکت دارند تصریح کرد: تمرینات یگانی امداد و نجات و مقابله با ناآرامی‌ها و جنگ شهری مورد تمرین قرار می‌گیرد و همچنین بسیجیان در کنار آشنایی بیشتر با این تاکتیک‌ها، تمرینات تیراندازی با سلاح و تیر جنگی در برنامه خواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز