خبرگزاری کار ایران

اطلاعات کامل موقوفات ملایر در سامانه جامع اوقاف کشور ثبت شد

کد خبر : ۱۱۹۷۶۹

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از ثبت اطلاعات و آمار کامل موقوفات ملایر در سامانه جامع اوقاف کشور خبر داد و اظهار داشت: این طرح که به مدت دو سال است در ملایر آغاز شد در سال جاری نیز ادامه پیدا کرده است.

ایلنا: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از ثبت اطلاعات و آمار کامل موقوفات ملایر در سامانه جامع اوقاف کشور خبر داد و اظهار داشت: این طرح که به مدت دو سال است در ملایر آغاز شد در سال جاری نیز ادامه پیدا کرده است.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا زین العابدینی گفت: در سال ۹۲ اولین کار بازخوانی اسناد وقفی که شامل زمان ومکان، نوع ثبت، شیوه اجرای نیت بود انجام شد.
وی گفت: دراین خصوص به دلیل اطمینان صحت اطلاعات نیات واصل موقوفات و بقاع، شش گروه شامل کار‌شناسان حقوقی ادارات اوقاف، روسای ادارات شهرستان‌ها، کار‌شناس حقوقی ادارات کل، مدیر کل استان، کار‌شناسان حقوقی سازمان و معاونت سازمان بر امور نظارت می‌کنند.
وی گفت: از ۱۵۷ موقوفه ۴۷ موقوفه تاییده ششم رادریافت کرده‌اند و بیشترین آمار تایید شده مربوط به شهرستان ملایر بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در ادامه از وجود ۷۰۰ نیت در خصوص واقفین خبر داد و گفت: ۶۳ درصد شهرستان ملایر موقوفه است.
حجت الاسلام زین العابدینی در ضمن بازدید از پروژه مسکن مهر با اشاره به اینکه ۶۳ درصد شهرستان ملایر موقوفه است گفت: در حال حاضر ۱۷۹ موقوفه در ملایر وجود دارد.
وی از وجود ۷۰۰ نیت در خصوص واقفین خبر داد و گفت در این راستا نیات واقفین در کشور گسترده است و برخی نیات نیز قابلیت اجرایی در زمان حال را ندارد.
وی با بیان اینکه وظیفه اداره اوقاف و امور خیریه اجرای نیت واقف بوده و نیاتی که قابلیت اجرایی ندارد با اجازه و اذن ولی فقیه در صورتی که هیچ راهی برای اجرای آن نباشد قابل تغییر است، ابراز داشت: در این راستا در شهرستان ملایر نیز دو وقف قابلیت اجرایی ندارند که یکی احداثمدرسه برای ایتام و دیگری مدرسه عالی است.
وی بیان داشت: به دلیل کم بودن تعداد ایتام در شهرستان و نبود دانش آموزان در همه سطوح تحصیلی و به خاطر بعد روانی که در جامعه ایجاد می‌شود با اجازه ولی فقیه این نیات به صورتی دیگر در سال جاری اجرا شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر افزود در این زمینه با همکاری کمیته امداد و آموزش و پرورش ایتام به اداره اوقاف و امور خیریه معرفی شدند و تعداد یک هزارو ۶۱۴ دانش آموز لوازم تحریر و هزینه کتاب را دریافت کردند.
وی مبلغ پرداخت شده برای این تعداد دانش آموز را ۸۵ میلیون تومان برشمرد و در ادامه گفت: در این راستا نیت دوم که احداثیک مدرسه عالی بود با اجازه و اذن ولی فقیه این نیت نیز در راستای کمک به دانشجویان بی‌بضاعت تغییر کرد و در این راستا با معرفی روسای دانشگاه‌ها به ۳۲۰ دانشجو نیازمند مبلغ ۳۸ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی پرداخت شد.
حجت الاسلام زین العابدینی در ادامه به ساخت پروژه شهدای ملایر واقع در مسکن مهر اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز کلنگ این پروژه در هفته دولت به زمین زده شده است.
وی اعتبار برآورد شده برای این طرح عظیم تجاری، رفاهی را ۱۴ میلیارد تومان برشمرد و گفت: سعی می‌کنیم در صورت تامین اعتبارت لازم از سوی اداره اوقاف شهرستان در مدت دو سال این پروژه را بسازیم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بیان داشت: این پروژه شامل فروشگاه، بانک، مراکز خرید و طلا، لوازم لوکس، انواع ابزارآلات، آرایشگاه مراکز خدماتی بهداشتِی، داروخانه،، مراکز اینترنت، پارک و مراکز تفریحی برای کودکان است.
وی افزود: پروژه با عرصه ۶ هزار متر و مساحت ۱۲ هزار متر در محدوده مسکن مهر بالا‌تر از جاده سلامت احداثمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز