خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

۱۲ هزار نفر در همدان حافظ قرآن می‌شوند

کد خبر : ۱۳۰۰۳۴

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از قرآن‌ آموزی ۱۲ هزار نفر در همدان خبر داد و گفت: در طرح ملی حفظ قرآن اوقاف، قرآن ‌آموزان در سه رده سنی مشغول حفظ قرآن هستند.

ایلنا: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از قرآن‌ آموزی ۱۲ هزار نفر در همدان خبر داد و گفت: در طرح ملی حفظ قرآن اوقاف، قرآن ‌آموزان در سه رده سنی مشغول حفظ قرآن هستند.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسین قبادی گفت: به غیر از برگزاری مسابقات قرآن، طرح ملی حفظ قرآن نیز توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه در حال اجراست، که در استان همدان بیش از ۱۲ هزار نفر در کنار بقاع متبرکه در سه رده سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۹ سال و ۱۹ سال به بالا زیر نظر مربیان برجسته، مشغول حفظ قرآن هستند.
وی افزود: به لطف خدا و عنایت اهل بیت(ع) و قرآن، سازمان اوقاف به یک فدارسیون قرآنی تبدیل شده است به طوری که مسابقات قرآن را از مرحله مقدماتی به شهرستانی سپس استانی و بعد از آن کشوری و بین المللی با سطح کیفیت بالا برگزار می‌کند.
حجت‌الاسلام قبادی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این مسابقات راه‌یافتگان و برگزیدگان مرحله شهرستانی هستند که از مجموع ۳۹ هزار نفری که در مسابقات مقدماتی و شهرستانی شرکت کردند تعداد ۲۰۸ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و در طول چهار روز در قالب مسابقات به رقابت پرداختند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف همدان بیان کرد: دو روز اول شرکت‌کنندگان خواهر و دو روز دوم برادران به رقابت پرداختند که برگزیدگان به مسابقات کشوری راه خواهند یافت و از آنجا نیز راهی مسابقات بین‌المللی می‌شوند.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری مسابقات همانگونه که قانونگذار برعهده اداره اوقاف گذارده پیگیری امور قرآنی است و در این راستا موقوفاتی در راه اعتلا و پیشرفت فعالیت‌های قرآنی نیز وقف شده است که سازمان برخود لازم دیده همه ساله این مسابقات را برگزار کند.
وی تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای جوایز مرحله استانی بیش از ۴۲۰ میلیون ریال از موقوفات قرآنی تأمین شده و در اختتامیه مسابقات در هفته وقف به برگزیدگان اهدا می‌شود،
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: کسی که علاقمند به پیشرفت امور قرآنی در جامعه است می‌تواند با ایجاد موقوفات قرآنی برای اعتلای فرهنگ قرآن در این راه قدم بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز