خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان:

ارج نهادن به کار شهیدان بدون شک ارزشی کمتر از شهادت ندارد

کد خبر : ۱۳۸۰۰۴

در کارنامه حیات بشر حماسه‌های بسیار بزرگی در طول تاریخ به ثبت رسیده است اما طبق اظهارات صاحب نظران هیچ یک از وقایع تاریخی قابل مقایسه با حماسه کربلا و عاشورای حسینی نیست.

ارج نهادن به کار شهیدان بدون شک ارزشی کمتر از شهادت ندارد و این مهم می‌تواند رمزگشای بسیاری از مشکلات باشد.
به گزارش ایلنا از همدان، محمد جواد زمردیان در یادواره ۱۵شهید شهر فیروزان شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همهٔ شهدا علی الخصوص شهدای والامقام شهر فیروزان افزود: شهدای هشت سال دفاع مقدس همچون ستارگانی هستند که راه را بر همگان نشان می‌دهند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: در کارنامه حیات بشر حماسه‌های بسیار بزرگی در طول تاریخ به ثبت رسیده است اما طبق اظهارات صاحب نظران هیچ یک از وقایع تاریخی قابل مقایسه با حماسه کربلا و عاشورای حسینی نیست.
زمردیان یادآور شد: این حماسه بزرگ برای همه ما ایرانیان یک افتخار بزرگ به شمار می‌رود و امام حسین الگو و سرمشقی ماندگار و عظیم برای همه ما خواهد بود.
وی در ادامه مذاکره دولت با کشور‌های زیاده خواه را یک نکته بارز برشمرد و افزود: توجه به کارنامه پانصد ساله ایران از دوران صفویه تا پهلوی بسیار قابل تامل است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خاطر نشان کرد: با مرور گذشته پانصد ساله ایران شاهد بی‌کفایتی مستکبران و زمام داران بوده‌ایم به گونه‌ای که جدایی بخشی از ایران که امروز متشکل از ۷ کشور است تنها گوشه‌ای از خیانت و بی‌لیاقتی پادشاهان کشور را در آن زمان نشان می‌دهد.
محمد جواد زمردیان با بیان اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی ۳۶ کشور از ارتش صدام حمایت می‌کردند ادامه داد: با وجود این حمایت‌ها و اشغال شهرهای مرزی ایران اسلامی توسط دشمن، به یاری پروردگار متعال و ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان و همراهی ملت شریف ایران ذره‌ای از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد.
وی تصریح کرد: هر انچه که ما امروز داریم همه را مدیون ایثار شهدا، جانبازان، آزادگان و سلحشوری رزمندگان و صبر و پایداری خانواده این عزیزان هستیم.
زمردیان در پایان با اشاره به اینکه تلاش امروز دشمن برای محقق نشدن حکومت‌های اسلامی بی‌فایده است بیان کرد: همه ما باید بدانیم که هدف و ثمره مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های جامعهٔ ایثارگری ایستادگی و مقاومت و پیروی از ولایت فقیه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز