خبرگزاری کار ایران

یک طنزپرداز عنوان کرد:

یک طنزپرداز دوست مدیر و مسئول در رده‌های مختلف است

کد خبر : ۱۴۰۱۰۲

طنزپردازی و نقادی، شکل ادبی و فرهنگی از امر به معروف و نهی از منکر است.

ایلنا: طنز‌پردازی و نقادی، شکل ادبی و فرهنگی از امر به معروف و نهی از منکر است.
به گزارش ایلنا، رضا رفیع از فریضه امر به معروف و نهی از منکر به نیکی یاد کرد و گفت: این طنز‌پرداز برجسته اذعان داشت: یک طنز‌پرداز با گرفتن ذره‌بین روی مشکلات اجتماعی و فردی، بزرگ‌نمایی مثبت انجام می‌دهد تا این مشکلات به چشم مسئولان آید زیرا ممکن است آنان در اوج گرفتاری‌ها این مسائل را نبینند.
وی عنوان کرد: طنز‌پردازی مسئولین را تأکید و توجه می‌دهد که به موازات بسیاری از جریانات و مدیریت‌ها حرکت کرده و در سالم‌سازی جامعه اثرگذار باشند.
رفیع با بیان اینکه سالم‌سازی فضا در حوزه اخلاق شهری، زندگی شهرنشینی و اجتماع مد نظر طنز‌پرداز است، تأکید کرد: طنز همواره به معنی ورود به عرصه سیاسی نیست بلکه مباحثاجتماعی مبنا بوده و بقیه مسائل از اجتماع منشعب می‌شود.
وی اظهار داشت: طنز در مجموعه انتشارات در مطبوعات و صدا سیما روند بسیار خوبی دارد با وجود اینکه به طور رسمی و تخصصی نشریه‌ای طنزی به شکل هفته‌نامه نداریم.
این طنز‌پرداز با اشاره به وجود نشریه‌هایی از جمله «گل‌آقا» در گذشته تصریح کرد: با وجود اینکه نشریات تخصصی طنز‌پردازی وجود ندارد که طنز را با توده‌های مردم گره بزند اما در روزنامه‌ها و کتب مختلف شاهد وجود صفحات گوناگون انتشار طنز به صورت نثر و شعر هستیم.
وی افزود: محافل طنز در بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران و همدان برگزار می‌شود که استعداد‌ها در این محافل «کشف» و «شناسایی» و «خنثی‌سازی» می‌شوند.
رفیع «خنثی‌سازی» را به معنای‌‌ رها کردن استعداد‌ها بعد از کشف و شناسایی آن‌هاست، ادامه داد: در مرحله خنثی‌سازی افراد به شهر خود برمی‌گشتند و کار آن‌ها چاپ هم نمی‌شد اما در حال حاضر اتفاقاتی مانند برنامه «قندپهلو» کلید خورده که جلوی مرحله خنثی‌سازی را می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: سعی داریم توجه بیشتری به استعدادهای موجود در شهرهای دور از مرکز در زمینه طنز داشته و استعداد‌ها را کشف کنیم.
این طنز‌پرداز با بیان اینکه توجه به طنز‌پردازی بیشتر شده و بسیاری از عرصه جدیت به طنز روی می‌آورند، گفت: امیدواریم شاهد انتشار نشریات طنز با تیراژ بالا باشیم.
وی با بیان اینکه مطبوعات توجه خوبی به طنز رسانه‌ای دارند، ابراز داشت: در حال حاضر صفحات مختلف طنز و رسانه‌های اینترنتی در خصوص طنز فعال شده است.
رفیع در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم با جدی‌تر شدن برنامه‌های طنز بتوانیم وجوه اختلاف بین کمدی و طنز را بیشتر نشان دهیم تا این دو مقوله از هم جدا شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز