خبرگزاری کار ایران

۱۵ بهمن؛

نمایشگاه صنایع‌دستی همدان آغاز به کار می‌کند

کد خبر : ۱۴۲۳۹۲

معاون صنایع‌دستی میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان، از آغاز به کار نمایشگاه صنایع‌دستی همدان از ۱۵ بهمن ماه خبر داد.

ایلنا: معاون صنایع‌دستی میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان، از آغاز به کار نمایشگاه صنایع‌دستی همدان از ۱۵ بهمن ماه خبر داد.
به گزارش ایلنا علیرضا قاسمی افزود: نمایشگاه صنایع‌‎دستی با ۱۸۰ غرفه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برپا می‌شود.
وی تصریح کرد: سفال لاله‌‎جین، چرم همدان، مبل و منبت، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، معرق و چوب و سایر رشته‌هایی که از تنوع بالایی برخوردارند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
معاون صنایع‌دستی میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: در این نمایشگاه یکصد هنرمند شاخص استان حضور دارند و کسانی که در مشاغل خانگی نیز فعال هستند، در کنار هنرمندان به ارائه آثار خود خواهند پرداخت.
وی با بیان اینکه یک غرفه به ورک‌شاپ سنگ‌های قیمتی اختصاص یافته است، یادآور شد: تلاش می‌کنیم تعداد غرفه‌های تولید زنده را افزایش دهیم.
قاسمی از همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و افزود: صندوق مهر امام رضا(ع) نیز با ارائه وام‌های ۳۰ میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد در این نمایشگاه نقش مهمی داشتند و موجب دلگرمی هنرمندان شوند.
وی از ایجاد غرفه معرفی و عرضه دمنوش‌های گیاهی در این نمایشگاه خبر داد و افزود: دمونش‌های گیاهی از آداب و سنن استان همدان به شمار می‌رود که در این نمایشگاه معرفی می‌شوند.
معاون صنایع‌دستی میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه تعداد مشخصی از این دمنوش‌ها وجود ندارد، بیان داشت: اکثر دمنوش‌ها در فرهنگ و سنت همدانی‌ها وجود داشته که در درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز مفید هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برگزار می‌شود که علاقمندان می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز