خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خبر داد:

شروع بازسازی امور موزه هگمتانه طی چند ماه اخیر

کد خبر : ۱۴۲۳۹۴

اقدامات صورت گرفته در بخش بازسازی موزه هگمتانه به منظور پاسخگوئی در امر گردشگری استان بوده که با تلاش و مدیریت پایگاه، میراثفرهنگی و مسئولان مربوطه انجام شد.

ایلنا: اقدامات صورت گرفته در بخش بازسازی موزه هگمتانه به منظور پاسخگوئی در امر گردشگری استان بوده که با تلاش و مدیریت پایگاه، میراثفرهنگی و مسئولان مربوطه انجام شد.
به گزارش ایلنا، علیرضا ایزدی با اشاره به اهمیت بازسازی موزه هگمتانه از لحاظ کمی و کیفی افزود: با شروع بازسازی امور موزه هگمتانه طی چند ماه اخیر، امیدواریم با مناسب شدن فضای جوی عملیات ساخت موزه سنگی نیز طی اردیبهشت ماه سال آینده انجام شود.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اقدامات صورت گرفته در امر بازسازی این موزه را در راستای جذب گردشگران خوب دانست و گفت: جشنواره زمستانی در همدان نیز کار ارزشمندی بود که کانون توجه و نگاه به شهر همدان را بیشتر کرده است.
وی با قدردانی از زحمات فرماندار همدان در برگزاری جشنواره زمستانی همدان بیان داشت: امیدواریم نگاه فرهنگی در استان از سوی برخی از مسئولان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
ایزدی برگزاری جشنواره زمستانی را از لحاظ تنوع و مداخله مردم در امور فرهنگی مطلوب دانست و اضافه کرد: کار بازسازی موزه با وجود مشکلات فراوان نیز خوب بوده است.
وی با اشاره به رشد ۱۵ درصدی موزه بزرگ هگمتانه خاطرنشان کرد: ایرادهایی در هنگام بازسازی موزه بزرگ هگمتانه، مطرح شد که خوشبختانه پذیرفته شد و امیدواریم با نماهای بتن و سنگ نمای مناسب آن را به پایان برسانیم.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان تکمیل عملیات موزه سنگی هگمتانه را پروژه‌ای چهار ساله دانست و افزود: اشیاء ارزشمند باید در موزه‌ای مخصوص نگهداری شوند و امنیت آن نیز حفظ شود.
وی با اشاره به کمبود نیروهای موزه‌های استان خاطرنشان کرد: با وجود کمبود نیرو در موزه‌های شهرستان‌های دیگر، حفظ موقعیت امنیتی با استفاده از یگان‌های ویژه فراهم شده است.
ایزدی در پایان ۸۵ درصد از کشفیات اشیاء قیمتی طی امسال را تقلبی دانست و گفت: طی مسیری خاص در ۱۰۰ سال گذشته در کشور و فعالیت‌های سوی برخی منفعت‌طلبان، مشکلات موزه را زیاد می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز