خبرگزاری کار ایران

ایستگاه مطالعه بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان کبودرآهنگ افتتاح شد

کد خبر : ۱۴۶۳۷۸

همزمان با اجرای فاز ششم ایستگاه های مطالعه سراسر کشور، اولین ایستگاه مطالعه شهرستان کبودرآهنگ در بیمارستان امام رضا(ع) این شهرستان افتتاح شد.

مراسم افتتاح و رونمایی از اولین ایستگاه مطالعه شهرستان کبودرآهنگ در بیمارستان امام رضا(ع)، با حضور فرماندار، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان، جامعه پزشکی و جمعی از مسئولین این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از همدان، فرماندار شهرستان کبودرآهنگ با اشاره به اینکه، اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه در دسترسی بیشتر مردم به کتاب مؤثر است، افزود: اجرای مستمر و دقیق این طرح می‌تواند باعثافزایش سرانه مطالعه در کشور شود.

مسلم غلامی خاطرنشان کرد: این طرح بسیار خلاقانه و تاثیرگذار است که سبب می‌شود افراد از اوقات فراغت خود بهترین استفاده را ببرند و در ضمن آگاهی و بصیرت در جامعه افزایش یابد.

در ادامه این مراسم مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان نیز گفت: بر اساس طراحی ایستگاه‌های موجود، ۱۵ عنوان کتاب با موضوعات متنوع و در شمارگان مختلف در این ایستگاه‌ها قرار داده می‌شود.

ارشاد استعدادی ادامه داد: مردم می‌توانند کتاب‌های موجود در ایستگاه‌های مطالعه را به امانت برده و پیش بینی ما این است که طی ۱۵ روز آن را بازگردانند و در صورت علاقه‌مندی مردم به نگه داری کتاب، می‌توانند با پرداخت مبلغ دو هزار تومان به شماره حسابی که در پشت کتاب نوشته شده، کتاب را برای خود نگه دارند.

وی ضمن اشاره به دفتر خیرین سلامت که به صورت همزمان با ایستگاه مطالعه افتتاح شد، گفت: فاصله زیادی بین کار فرهنگی ما که ارتقاء سطح مطالعه مفید، آگاهی بخشی به مردم، گسترش کتاب و کتابخوانی است با کار خیری که در عرصه سلامت انجام می‌شود وجود ندارد.

استعدادی افزود: در دنیای امروز نمی‌توان به تغذیه جسم توجه داشت اما به تغذیه روح نیاندیشید چرا که این دو جزء لاینفک از هم هستند و امیدواریم با بصیرت بخشی و افزایش فرهنگ عمومی بتوانیم در راستای سلامت عمومی نیز قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که پس از گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی باعثاعتلای این نظام مقدس شده است، فعالیت‌های اقتصادی و نظامی ما نیست بلکه جنبش نرم افزاری و فعالیت‌های علمی فرهنگی صورت گرفته در کشور است و نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز افتخار دارد که در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه احداثو راه اندازی ایستگاه مطالعه با برنامه ریزی و تمهیدات لازم آن را اجرایی و تحقق بخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز