خبرگزاری کار ایران

موسسه مردم نهاد راویان فتح در همدان ایجاد می‌شود

کد خبر : ۱۴۷۹۵۹

در راستای فراهم کردن زمینه های همکاری و هم افزایی سازمان های مردم نهاد پیرامون گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت موسسه مردم نهاد راویان فتح استان همدان در قالب یک تشکل مردم نهاد ایجاد می‌شود.

در راستای فراهم کردن زمینه‌های همکاری و هم افزایی سازمان‌های مردم نهاد پیرامون گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت موسسه مردم نهاد راویان فتح استان همدان در قالب یک تشکل مردم نهاد ایجاد می‌شود.
به گزارش ایلنا از همدان؛ محمدجواد زمردیان، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: این سازمان با هدف آشنایی مردم به ویژه نسل جوان با ابعاد فرهنگی دفاع مقدس و حفظ و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه اضافه کرد: شناسایی و ساماندهی راویان، اعزام کاروان‌های راهیان نور داخل و خارج، جمع آوری آثار و خاطرات مربوط به دوران دفاع مقدس انجام امور تحقیقی، پژوهشی و انتشار کتاب با موضوع دفاع مقدس، برگزاری یادوارهٔ شهدا، ایجاد نمایشگاه‌های مختلف ادواری، تولید برنامه‌های هنری از جمله ساخت فیلم کوتاه و بلند و مستند، نقاله خوانی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری مراسم‌های مختلف در گلزار شهدا، سرکشی از خانواده معظم شهدا، و جذب خادم الشهدا جهت اعزام به مناطق عملیاتی جنوب و غرب از جمله اقدامات این حوزه به شمار می‌رود.
زمردیان هم چنین خاطرنشان کرد: این موسسه تحت حمایت و زیر نظر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اقدام به انجام ماموریت‌های فوق نموده و کاملا مردمی است.
وی با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان علاقمند اعضای این موسسه را تشکیل می‌دهند تصریح کرد: موسسه راویان فتح قادر است تا در تمامی شهرستان‌ها نسبت به ایجاد دفتر نمایندگی اقدام نماید.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: امروز تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمن نهادینه نمودن فرهنگ ایثار و شهادت و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرامین رهبر معظم انقلاب صرفا از طریق حرکت‌های مردمی امکان پذیر خواهد بود چرا که در طول سال‌های بعد از جنگ تحمیلی همواره شاهد اثرگذاری فعالیت‌هایی که توسط حرکت‌های مردمی صورت گرفته است بوده‌ایم.
محمد جواد زمردیان در پایان اذعان داشت: امروز اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان اعلام آمادگی خود را نسبت به ایجاد دیگر تشکل‌های مردمی برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی‌های عمومی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت اعلام می‌دارد و اگر پیشکسوتان ارجمند سال‌های دفاع مقدس در این خصوص همکاری داشته باشند این مهم عملی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز