خبرگزاری کار ایران

جایگاه قضاوت، مهمترین فرصت‌های خدمت به مردم است

کد خبر : ۱۴۸۳۹۴

شیطان دشمن قسم خورده انسان است که با ابزار وسوسه مترصد سقوط انسان است و تنها راه نجات از این مهلکه استعانت از خدای متعال، توسل به انبیاء و ائمه معصومین(ع) و عمل به احکام شرع مقدس و رعایت قانون است.

رئیس کل محترم دادگستری استان همدان در جلسه توجیهی قضات آزمایشی دادگستری کل استان همدان با اشاره به نیاز انسان در کلیه مقاطع و مدارج زندگی به تذکر عنوان نمودند: شیطان دشمن قسم خورده انسان است که با ابزار وسوسه مترصد سقوط انسان است و تنها راه نجات از این مهلکه استعانت از خدای متعال، توسل به انبیاء و ائمه معصومین(ع) و عمل به احکام شرع مقدس و رعایت قانون است.

به گزارش ایلنا، آقای محمد رضا مترقب جایگاه قضاوت را از جمله مهم‌ترین فرصت‌های خدمت به مردم دانستند که خداوند به بندگان خویش عطا می‌فرماید و پرهیز از رفتارهای تند و متکبرانه و تلاش در جهت خدمت مطلوب را شکرگزاری این نعمت عنوان نمودند.

ایشان همچنین تهذیب نفس و ارتباط با خداوند را از مهم‌ترین نیازهای هر قاضی عنوان نموده و تأکید نمودند که قاضی باید همواره خود را در محضر الهی بداند و جهات معنوی خود را تقویت نماید تا بتواند بدون نیاز به نظارت‌های بیرونی تکالیف شرعی و قانونی خود را انجام دهد.

آقای محمد رضا مترقب ضمن تأکید بر اقتدار و استقلال مجموعه‌های قضائی عنوان نمودند که تعامل با سایر قوا حول محور اجرای بهتر قانون تعریف می‌شود و متذکر شدند که مجموعه‌های قضائی باید ضمن اجتناب از بروز هر گونه علائق و سلایق سیاسی، صرفاً در مسیر ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری انجام وظیفه نمایند.
رئیس محترم شورای قضائی استان همدان فرصت بوجود آمده از حمایت‌های ریاست محترم قوه قضائیه در برخورد با جرائم عمومی را مغتنم دانسته و اظهار نمودند: قضات دادسرا‌ها و محاکم باید با قاطعیت به جرائم مهمه و مخل نظم و آرامش عمومی رسیدگی نمایند تا موجبات اشاعه و افزایش احساس امنیت در جامعه فراهم شود.

لازم بذکر آنکه در این جلسه، مسئولان نظارتی دستگاه قضائی در استان توصیه‌ها و تذکرات مربوط به مسائل و امور قضائی را عنوان نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز