خبرگزاری کار ایران

طی ۲۱ سال اخیر؛

۵۰ هزار دختر زیر پوشش کمیته امداد در استان همدان روانه خانه بخت شده‌اند

کد خبر : ۱۵۰۰۸۵

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با اشاره به عنوان سال مبنی بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را گامی ارزشمند در تحقق حماسه اقتصادی دانست و اظهار داشت: عملیاتی کردن این مهم سبب می‌شود که امت اسلامی از بحران‌های سخت اقتصادی با موفقیت عبور کند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ علیرضا ابراهیمی با اشاره به اینکه ۱۴ تا ۲۰ اسفندماه هفته احسان و نیکوکاری است، از تدوین برنامه‌های مختلف در این زمینه خبر داد و افزود: فقر یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که باعثایجاد ناهنجاری‌ها و مشکلات خصوصاً در بین دهک‌های پایین اجتماع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) از یادگارهای ارزشمند رهبر کبیر انقلاب اسلامی است، گفت: برای این نهاد ارزشی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ترسیم شده که در حال حاضر در پنجساله آخر هستیم و برای آن بیش از ۷۵ دستورالعمل ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه در راستای پیشبرد اهداف ترسیم شده کمیته امداد امام در استان همدان بیش از ۷۰ تفاهمنامه همیاری با دستگاه‌های مختلف بسته شده، تصریح کرد: امسال ۲۷ درصد از منابع مورد نیاز این نهاد از طریق تسهیلات بانکی، ۳۵ درصد از کمک‌های مردمی و ۳۸ درصد نیز از اعتبارات دولتی تأمین شده است.

ابراهیمی با اشاره به هدف کمیته امداد در توانمندسازی فرهنگی و اقتصادی، به ارتقای شاخص‌های اشتغال و کارآفرینی در راستای درمان و بهداشت آحاد مردم جامعه اشاره کرد و گفت: طی ۲۱ سال اخیر ۵۰ هزار دختر زیر پوشش در استان همدان روانه خانه بخت شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون در استان همدان بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی ساخته یا بهسازی شده‌اند، یادآور شد: در استان همدان ۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار زیر پوشش مستمر کمیته امداد هستند که بالغ بر ۸۵ هزار نفر را شامل می‌شود و به همین میزان نیز به صورت موردی هزینه درمان، اشتغال و سایر موارد پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه در بحثشاخص‌های بهداشت و سلامت در استان همدان با تنگناهایی مواجه هستیم، افزود: ۲ هزار و ۷۷ نفر از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد در همدان افراد دچار بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و ۸۱۸ نفر روانی مزمن هستند.

وی بیان داشت: ۴۲۰ نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد همدان دچار بیماری‌های قلبی و عروقی، ۳۳۸ نفر دچار دیابت نوع آ، ۲۴۵ نفر سرطانی، ۱۴۰ نفر مبتلا به صرع بوده و ۴۷ نفر نیز ام‌اس دارند.

ابراهیمی با اشاره به گران بودن هزینه درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج خواستار توجه خیرین و عموم مردم در این زمینه شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در استان همدان ۱۱ هزار نفر از دختران دم بخت چشم انتظار تأمین جهیزیه هستند و ۲ هزار و ۸۸۸ نفر از خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد شهری نیز مستأجر بوده و ۴ هزار و ۴۰۰ خانوار زیر پوشش روستایی نیز مسکن مناسب ندارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در بخش دیگری از سخنانش اهمیت پرداخت زکات را یادآور شد و از جمع‌آوری بیش از ۸ میلیارد تومان زکات در استان همدان طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس این زکات جمع‌آوری شده در استان ۲۵۰ پروژه به مرحله اجرا رسیده است.

در پایان این سخنان، از شش نفر از مؤدیان بر‌تر پرداخت زکات در همدان تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز