خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان تاکید کرد:

پرهیز از نگاه ترحم‌آمیز به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)

کد خبر : ۱۵۰۵۱۰

استاندار همدان با تأکید بر پرهیز از نگاه ترحم‌آمیز به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مسؤولان کمیته امداد باید کرامت انسانی مددجویان را همواره در نظر داشته باشند.

استاندار همدان با تأکید بر پرهیز از نگاه ترحم‌آمیز به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مسؤولان کمیته امداد باید کرامت انسانی مددجویان را همواره در نظر داشته باشند.
به گزارش ایلنا از همدان؛ محمدناصر نیکبخت در دیدار با امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان این مطلب افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاد مقدسی است که از طرف امام راحل به همه نیازمندان هدیه شده است.
وی اظهار کرد: فکر تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب و از زمانی شکل گرفت که امام راحل همه نزدیکان و مسؤولان را به حمایت از خانواده‌های نیازمند دعوت می‌کرد.
وی با بیان اینکه امدادرسانی همواره در ذهن و دل امام خمینی(ره) جاری بوده، گفت: کمتر از یک ماه از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) فرمان تأسیس این نهاد مقدس را صادر کرد.
استاندار همدان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب مردم همواره حمایت خود از نظام و رهبری را ثابت کرده‌اند، ادامه داد: ملت ایران می‌داند که تهدیدات غرب بیهوده است و در مقابل همه ترفند‌ها از نظام حمایت می‌کنند.
محمدناصر نیکبخت امدادگری را خدمتی شایسته و ارزنده دانست و تصریح کرد: خدمت در کمیته امداد امام خمینی(ره) از طرفی مفید و اثرگذار و از طرفی دیگر ظریف و حساس است.
وی مردم را ولی‌نعمتان جامعه برشمرد و گفت: زمانی احترام و ارزش مردم حفظ می‌شود که به آن‌ها به چشم ترحم نگاه نشود.
وی تأکید کرد: فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) باید با افزایش طرح‌های خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌ها روز به روز از تعداد مددجویان کم کند.
وی گفت: خدمات خودکفایی باید تابلویی از خدمت‌رسانی صادقانه مسؤولان به مردم باشد.
استاندار همدان افزود: با همه توانم با تسهیل امور و تأمین اعتبار مورد نیاز در خدمت جامعه کمیته امداد امام خمینی(ره) هستم و در این زمینه از هیچگونه همکاری دریغ نمی‌کنم.
محمدناصر نیکبخت با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در این راستا مسؤولان استان همدان با ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به دنبال کاهش بیکاری و ایجاد پویایی و نشاط در جامعه هستند.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک کار جهادی است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی موجود در برخی کشور‌ها تفاوت دارد و در آن به خودکفایی، استفاده از ظرفیت‌های درون، صادرات و مدیریت داشته‌ها توجه شده است.
در ابتدای این جلسه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: در استان همدان ۴۳ هزار و ۱۷۶ خانوار با ۸۳ هزار و ۲۷۱ نفر جمعیت از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده می‌کنند که سالانه ۲۵۱ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌کنند.
علیرضا ابراهیمی از ارائه خدمات حمایتی به ۲۶ هزار و ۴۷۱ متقاضی و نیازمند عادی جامعه به صورت موردی توسط کمیته امداد خبر داد و افزود: در این زمینه ۲۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی حمایت از ۷ هزار و ۹۸ یتیم توسط ۳۱ هزار و ۲۱۴ حامی، پرداخت کمک هزینه زندگی به ۹۴۵ خانوار، کمک به رفع سوء تغذیه ۱۵۰۰ مددجوی زیر ۶ سال، تقویت و گسترش سیستم ارجاع و پزشک خانواده و برخورداری ۲۰ هزار و ۱۰۳ مددجو از این خدمات را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و یادآور شد: از ابتدای آغاز فعالیت حوزه خودکفایی و توانمندسازی مددجویان تاکنون ۶۳ هزار و ۹۷ فقره تسهیلات پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در سال جاری برای ۲ هزار و ۱۴ نفر از مددجویان اشتغال ایجاد کرده است، گفت: به دلیل نظارت کیفی و مستمر از طرح‌های اشتغالزایی آسیب‌های آنان کاهش و در نتیجه پایداری آن‌ها افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به وجود ۲۳۵ هزار و ۹۴۴ صندوق صدقه در سطح استان افزود: به طور میانگین روزانه ۲۳ میلیون تومان کمک نقدی از این صندوق‌ها جمع‌آوری می‌شود.
ابراهیمی با بیان اینکه در سال جاری ۸۵ میلیارد ریال از محل صندوق‌های صدقات جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: کل درآمدهای مشارکت‌های مردمی در سال جاری ۳۰۴ میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است.
وی کسب رتبه اول اجرای طرح‌های اشتغال، رتبه اول در اجرای دوره‌های آموزش فنی و رتبه چهارم در جمع‌آوری زکات از جمله فعالیت‌های شاخص کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برشمرد و تصریح کرد: افزایش دختران در شرایط ازدواج، حاشیه‌نشینی، عدم تخصیص اعتبار به بیمه روستائیان و طرح‌های عمرانی و سازماندهی مؤسسات خیریه از جمله مشکلات موجود در این نهاد مقدس است که امیدواریم با توجه و همکاری بیشتر مسؤولان برطرف شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز