خبرگزاری کار ایران

کارگران همدانی برای دفاع از حقوق درمانی تجمع می کنند

کد خبر : ۱۵۸۳۰۹

یکی از خواسته‌های مهم کارگران، منفک نشدن بخش درمان از تامین اجتماعی و الحاق به وزارت بهداشت است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با اشاره به هفته کارگر(۵ تا ۱۱ اردیبهشت)، از تجمع بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران همدانی برای دفاع از حقوق درمانی و عدم الحاق به وزارت بهداشت در روز ۱۱ اردیبهشت(روز جهانی کارگر) خبر داد.
به گزارش ایلنا، چنگیز اصلانی، در جلسه تشکلات کارگری گفت: یکی از خواسته‌های مهم کارگران، منفک نشدن بخش درمان از تامین اجتماعی و الحاق به وزارت بهداشت است.
وی با بیان اینکه تامین اجتماعی متعلق به بیمه شدگان تامین اجتماعی است، اضافه کرد: با انجام این موضوع، رایگان بودن درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی لغو می‌شود.
وی با اعلام مخالفت نیروی کار ۳۳ میلیون نفری در کشور تصریح کرد: کارگران به دنبال دفاع از حقوق صنفی خود به صورت قانونا و شرعا هستند.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان در ادامه گفت: در این راستا برای اعلام مخالفت از اجرای این طرح، تجمعی در روز ۱۱ اردیبهشت به مناسبت روز جهانی کارگر در تهران با حضور نمایندگان کارگری برگزار می‌شود.
اصلانی با اشاره به اینکه ۵۰۰ نفر از کارگران استان همدان در این تجمع شرکت می‌کنند، اضافه کرد: این ۵۰۰ نفر نماینده ۲۳۸ هزار نفر کارگر استان هستند که از حق خود دفاع می کنند.
وی با بیان اینکه برگزاری برنامه جشن شادی ویژه کارگران و خانواده‌های آنان در روز ۸ اردیبهشت امسال در همدان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مراسم در راستای تکریم خانواده‌های کارگران برگزار می‌شود.
وی، دیدار کارگران با مقام معظم رهبری را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته دانست و بیان کرد: کارگران همواره پشتیبان نظام بوده و هستند و تا پای جان برای این انقلاب از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز