خبرگزاری کار ایران

در طول سال ۹۲؛

۸۵ هزار نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای همدان شرکت کردند

کد خبر : ۱۶۱۴۳۶

از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۴۹ نفر در جریان تفاهم نامه‌های مشترکی که فنی و حرفه‌ای با ادارات و دستگاه‌های مختلف به امضا رسانده در آزمون‌ها شرکت کرده‌اند.

در طول سال ۹۲ در استان همدان ۸۵ هزار و ۱۴۴ نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.
به گزارش ایلنا از همدان؛ مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اعلام این خبر گفت: از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۴۹ نفر در جریان تفاهم نامه‌های مشترکی که فنی و حرفه‌ای با ادارات و دستگاه‌های مختلف به امضا رسانده در آزمون‌ها شرکت کرده‌اند.
علیرضا مهرابی با بیان اینکه ۸ هزار و ۹۱۶ نفر نیز در آزمون‌های صنعت ساختمان شرکت کرده‌اند، افزود: ۴۲ هزار و ۸۷۱ نفر از کارآموزان آموزشگاه‌های دولتی و آزاد در رشته‌های مختلف در آزمون‌ها شرکت کرده‌اند.
مهرابی از شرکت ۵ هزار و ۴۵۶ نفر در آزمون‌های ادواری، ۱۵ هزار و ۱۳۲ نفر در آزمون‌های کار و دانش و ۵۹۴ نفر در آزمون‌های اتحایه‌ها و اصناف خبر داد و اظهار کرد: ۶۲۶ نفر نیز در جریان برگزاری آزمون ویژه سایر ارگان‌ها که توسط فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود شرکت کرده‌اند.
وی گفت: بدون احتساب مرحله آخر آزمون‌ها ۵۶ هزار و ۲۱۲ نفر از شرکت کنندگان پذیرفته شده‌اند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در ادامه با بیان اینکه آموزش‌های فنی و مهارتی نقش موثری در تشکیل سرمایه انسانی دارد افزود: فنی و حرفه‌ای این نقش را از طریق تربیت نیروهای کار مورد نیاز بازار کار ایفا می‌کند.
علیرضا مهرابی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از عناصر کلیدی تحقق اقتصاد مقاومتی است که این امر رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را درمسیر مهارت آموزی و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص سنگین‌تر و مهم‌تر می‌کند.
وی تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از کارکرد‌ها و قابلیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مهمی برخوردار هستند و بر توسعه کشور تاثیر مستقیم دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز