خبرگزاری کار ایران

بخش نسخ خطی و پژوهش در کتابخانه مرکزی همدان راه‌اندازی می‌شود

کد خبر : ۱۶۵۳۸۰

در کتابخانه مرکزی، بخش عمومی و ویژه برای اعضا وجود دارد که می‌توانند از امکانات این بخش‌ها استفاده کنند.

رئیس کتابخانه مرکزی همدان راه‌اندازی بخش نسخ خطی و بخش پژوهش را در کتابخانه مرکزی از برنامه‌های اصلی امسال برشمرد.
به گزارش ایلنا از همدان؛ مهداد جعفری راه‌اندازی بخش پژوهش در کتابخانه مرکزی را یکی از اولویت‌های کاری امسال برشمرد و اظهار داشت: در کتابخانه مرکزی، بخش عمومی و ویژه برای اعضا وجود دارد که می‌توانند از امکانات این بخش‌ها استفاده کنند.
وی اضافه کرد: در بخش ویژه یک سری امکانات ویژه از جمله میز و صندلی مخصوص، اینترنت، کمد شخصی و… وجود دارد که افراد برای مدت زمان مشخصی آن‌ها را رزرو کرده و از آن‌ها برای مطالعه استفاده می‌کنند.
رئیس کتابخانه مرکزی همدان با تأکید بر اینکه بخش ویژه مورد استقبال فرهیختگان و پژوهشگران قرار گرفت تصریح کرد: بخش پژوهش بر این اساس راه‌اندازی خواهد شد که افراد بر اساس پژوهش‌هایی که ارائه می‌دهند از آن‌ها حمایت شده و خدمات ویژه‌ای در اختیارشان قرار می‌گیرد.
وی گفت: این افراد موظف هستند خروجی کار خود را در اختیار کتابخانه قرار دهند و پژوهش آن‌ها بر اساس خروجی کار به شمار می‌آید.
جعفری خاطرنشان کرد: افراد آورده‌ای تحت عنوان طرح پژوهشی به کتابخانه ارائه می‌دهند و کتابخانه در قبال آن موظف است خدمات ویژه به این افراد ارائه دهد.
وی اظهار داشت: این بخش حمایت از پژوهش و پژوهشگران بوده که یکی از سیاست‌های اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز در این راستا است.
رئیس کتابخانه مرکزی همدان در ادامه سخنان خود از راه‌اندازی بخش نسخ خطی در این کتابخانه اشاره کرد و افزود: این بخش می‌تواند شرایط استاندارد حفظ و نگهداری از آثار ارزشمند خطی، سنگی و سربی را داشته باشد.
وی اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی این بخش مجموعه شهر همدان، به این بخش اطمینان و اعتماد کنند و کتب خطی، سنگی و سربی خود را در اختیار این بخش قرار دهند.
جعفری تصریح کرد: این کتاب‌ها در منازل در اثر رطوبت، حرارت، نور خورشید و… به مرور از بین می‌روند در حالی که می‌توان در شرایط خوب و ایده‌آل از آن‌ها نگهداری کرد تا مورد استفاده همه نسل‌ها قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها در این بخش در شرایطی از لحاظ بحثنور، حرارت، اطفاء حریق، آفت‌زدایی، سم‌زدایی نگهداری می‌شود و اسکن شده کتب در قالب سی دی در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.
رئیس کتابخانه مرکزی همدان عنوان کرد: این بخش نیاز به قفسه‌های ویترینی مخصوص دارد تا بتوان آن‌ها را در این قفسه‌ها به نمایش گذاشت.
وی از دیگر برنامه‌های این کتابخانه را استفاده از ظرفیت‌های بخش کودک دانست و خاطرنشان کرد: محوریت این برنامه در تعامل با مدارس و برنامه‌های فرهنگی است تا بتوانیم از ظرفیت موجود در بخش کودک استفاده کرده و شاخص‌ها را ارتقا دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز