خبرگزاری کار ایران

رونمایی از کتاب ۵۰ سال واکاوی باستان‌شناسی

کد خبر : ۱۷۰۳۹۸

این همایش در چهار محور کاوش‌های باستان‌شناسی و لایه‌نگاری، گمانه‌زنی و تعیین حریم، بررسی‌های باستان‌شناسی و مطالعات باستان‌شناسی در ملایر برگزار شده است.

رونمایی از کتاب ۵۰ سال واکاوی باستان‌شناسی در همایش ملی واکاوی ۵۰ سال پژوهش‌های باستان‌شناسی ملایر انجام شد.
به گزارش ایلنا از همدان؛ دبیر اجرایی همایش ملی واکاوی ۵۰ سال پژوهش‌های باستان‌شناسی ملایر در مراسم بیان کرد: این همایش در چهار محور کاوش‌های باستان‌شناسی و لایه‌نگاری، گمانه‌زنی و تعیین حریم، بررسی‌های باستان‌شناسی و مطالعات باستان‌شناسی در ملایر برگزار شده است.
علی خاکسار افزود: سه ماه قبل اطلاع‌رسانی در خصوص این همایش صورت گرفته که ۲۷ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد.
وی با بیان اینکه از این تعداد، ۲۳ مقاله برای چاپ برگزیده شد که ۱۰ مقاله علمی به صورت سخنرانی بود، گفت: چهار مقاله توسط باستان‌شناسان خارجی ارائه شد.
در ادامه این مراسم از دکتر فریدون جنیدی استاد زبان‌های پهلوی و اوستایی و نویسنده کتاب داستان «ایران دفتر نخست» و به خاطر ۳۰ سال تدریس در دانشگاه نیز تجلیل شد.
تجلیل از خدمات ابراهیم حیدری نخستین مدیر سازمان میراثفرهنگی استان همدان که در سال‌های مدیریتش اقدامات پژوهشی مطلوبی را در تپه‌های باستانی نامیله و نوشیجان ملایر انجام داده نیز از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز