خبرگزاری کار ایران

۲۱۳ واحد تولیدی همدان کالای استاندارد تولید می کنند

کد خبر : ۱۷۰۴۳۶

۲۱۳ واحد تولیدی دارای پروانه استاندارد در استان همدان فعالیت دارند که تولیدات برخی از واحد‌ها مشترک و یک نوع محصول با برندهای مختلف است.

۲۱۳ واحد تولیدی دارای پروانه استاندارد در استان همدان فعالیت دارند که تولیدات برخی از واحد‌ها مشترک و یک نوع محصول با برندهای مختلف است.
به گزارش ایلنا از همدان؛ مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: واحدهای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد این استان ۱۷۴ نوع محصول و کالای دارای نشان استاندارد تولید و عرضه می‌کنند.
فرهاد تیموری اظهار داشت: ۱۰۲ فرآورده غذایی شامل لبنیات، فرآورده‌های گوشتی و کنسرو استاندارد در این استان تولید می‌شود که اداره استاندارد به صورت دوره‌ای نظارت‌هایی بر روند تولید این کالا‌ها که با سلامت انسان سروکار دارد، دارند.
مدیرکل استاندارد همدان با ذکر اینکه ۱۵ واحد تولید مصالح استاندارد در همدان فعال است گفت: استاندارد مصالح ساختمانی باعثافزایش عمر ساختمان و کاهش تلفات می‌شود.
وی اضافه کرد: طبق ماده ۱۵۵ قانون برنامه پنجم توسعه کشور استفاده از مصالح استاندارد در طرح‌های عمرانی ضروری است و از پیمانکاران خصوصی و دولتی انتظار می‌رود در راستای حمایت از تولیدکنندگان و افزایش سطح ایمنی و سلامت در جامعه از واحدهای دارای پروانه استاندارد مصالح مورد نیاز را تامین کنند.
تیموری همچنین از فعالیت ۹ واحد مکانیک و خودرو، پنج صنعت فعال در بخش نساجی و سلولوزی، ۱۳ واحد برق و الکترونیک، یک واحد بسته بندی و دو واحد مهندسی پزشکی دارای نشان این استاندارد در این استان خبر داد.
مدیرکل استاندارد همدان در ادامه گفت: طرح درجه بندی فرآورده‌ها و کالاهای تولیدی این استان به منظور ارتقای کیفیت تولیدات داخلی از فروردین ماه آغاز و تا پایان سالجاری ادامه دارد.
تیموری افزود: برای ارتقای کیفی محصولات و کالاهای دارای نشان استاندارد طرح درجه بندی کالاهای تولیدی این استان از ابتدای سال جاری آغاز شده است و کالا‌ها بر حسب نوع کیفیت درجه بندی و به شهروندان معرفی می‌شوند.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح درجه بندی کالا‌ها شاهد رقابت سالم و سازنده تولید کنندگان برای بالا بردن کیفیت محصولات به منظور جلب نظر مشتریان و مصرف کنندگان خواهیم بود.
وی بیان کرد: کار‌شناسان استاندارد همدان در این طرح اقدام به بررسی میزان انطباق محصول با استانداردهای مربوطه کرده و به هرمیزان با معیارهای تعیین شده انطباق داشته باشد در معرفی آن به عنوان کالای باکیفیت تاثیر دارد.
مدیرکل استاندارد همدان گفت: به منظور ترویج فرهنگ مصرف کالاهای استاندارد و استاندارد سازی کالا به زودی دوره‌های آموزشی برای جامعه هدف از جمله اصناف، مراکز علمی و دانشگاهی، مدارس و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.
تیموری تاکید کرد: در جامعه جهانی کشوری پیشرفته به شمار می‌رود که اجبار قانونی برای استاندارد سازی کالا کمتر و استقبال تولید کنندگان برای ساخت کالای باکیفیت بالا باشد.
وی تصریح کرد: به جای اینکه دنبال تبدیل استاندارد به قوانین اجباری باشیم باید به سمتی پیش رفت که قوانین به استاندارد تبدیل شوند و بدون هیچگونه اجبار قانونی افراد نسبت به ارتقای تولیدات خود تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز