خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندارد استان همدان:

گسترش استانداردسازی تحقق اقتصاد مقاومتی را تضمین می‌کند

کد خبر : ۱۷۳۹۷۴

در پرتو رعایت استانداردها هزینه‌های سرمایه‌گذاری و میزان ریسک آن کاهش می‌باید و مسیر صحیح بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود روشن می‌شود.

با گسترش استاندارد سازی در جامعه، اقتصاد جامعه محکم تر و تحقق چشم انداز برنامه بیست ساله کشور تضمین می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان؛ فرهاد تیموری ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: امروزه استانداردها در شکوفائی و پویایی اقتصاد کشورها نقش زیر بنایی بر عهده دارند.

تیموری افزود: در پرتو رعایت استانداردها هزینه های سرمایه گذاری و میزان ریسک آن کاهش می باید و مسیر صحیح بهره مندی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود روشن می شود.

وی گفت: تحقق بند ۲۴ از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را می‌توان با اجرای ۴ برنامه شامل: تدوین استاندارد برای محصولات فاقد استاندارد ملی، اجرای استانداردهای ملی در محصولاتی که استانداردهای ملی رعایت نمی‌‌شد، ارتقاء سطح استانداردهای ملی به سطح استاندارد های منطقه ای و بین المللی و ترویج همه جانبه استانداردهای ملی در کشور محقق نمود.

تیموری با اشاره به اینکه شناسایی واحصاء محصولات تولیدی و خدماتی استان که فاقد استاندارد ملی می باشند جزء دستور کار این اداره کل است، افزود: هدف از این شناسایی هدایت تدوین استانداردهای ملی به سمت تامین نیازهای موجود و خوداظهاری و ثبت استاندارد کارخانه ای معرفی شده توسط واحدهای تولیدی و خدماتی است.

وی هدف از شناسائی و احصاء واحدهای تولیدی و خدماتی که درفرآیند تولید و یا ارائه خدمت خود استانداردهای ملی را رعایت نمی نمایند را اینگونه بیان داشت: معرفی استانداردهای ملی موجود به سازمانهای صادرکننده پروانه بهره برداری برای این واحدها و پیگیری اجرای آن‌ها و همچنین معرفی استانداردهای ملی ملاک عمل توسط متقاضیان صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی و خدماتی و اخذ تعهد مبنی بر رعایت آن‌ها باشد.

وی ادامه داد: بایستی صدور پروانه های بهره برداری جدید برای واحدهای صنعتی و خدماتی منوط به تعیین تکلیف محصولات آنها با استانداردهای ملی مربوطه شود و موافقت با تامین تسهیلات بانکی طرحهای توسعه ای واحدهای تولیدی نیز مشروط به ارائه پروانه استاندارد برای محصولات در حال تولید شود.

تیموری با بیان اینکه پرداخت یارانه های بخش تولید می تواند به سمت استانداردسازی محصول هدفمند شود، گفت: با رعایت استانداردها اهدافی نظیر تامین و ارتقاء سطح سلامتی و ایمنی و رفاه جامعه تحقق می یابد و راه ایجاد ارزش افزوده بیشتر و رشد بهره وری در فعالیتهای اقتصادی هموار می شود.

مدیر کل استاندارد استان همدان تاکید کرد: هر قدر در زمینه گسترش استاندارد سازی در جامعه به ویژه محصولات صنعتی، کشاورزی و خدماتی و ترویج آن تلاش و کوشش شود اقتصاد جامعه محکم تر و تحقق چشم انداز برنامه بیست ساله کشور تضمین می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز