خبرگزاری کار ایران

ورود درآمد ۷۰۰ میلیارد دلاری به خزانه در دولت نهم و دهم

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۶۳۲

دولت تدبیر و امید نسبت به شرایط کشور در زمان انقلاب، دوران سازندگی و پس از آن شرایط سخت تری را سپری می کند.

محمدناصر نیکبخت بیان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم از دولت نوپا انتظاری نداشتند، ضمن اینکه جنگ و کشور توسط مردم و کمک های مردمی اداره می شد، در دولت نهم و دهم از فروش نفت کشور درآمد ۷۰۰ میلیارد دلاری وارد خزانه کشور شد و در طول ۸۰ سال قبل از این دولت نیز ۷۰۰ میلیارد دلار حاصل درآمدهای نفتی کشور بود بنابراین دولت های قبل با مشکل مالی مواجه نبودند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ وی افزود: اکنون دولت تدبیر و امید شرایطی را سپری می کند که استان سردسیر همدان از ابتدای سال ۹۳ تا کنون یک ریال تنخواه عمرانی دریافت نکرده است و این نمایان گر این مطلب است که همه باید دولت را یاری کنند تا به جامعه خدمات مطلوب ارائه دهد.

نیکبخت تصریح کرد: درآمد دولت از ابتدای امسال از محل افزایش بهای حامل‌های انرژی ۶ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که ۱۰ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن برای اجرای طرح نظام سلامت و بیمه‌های مختلف به مردم هزینه شد که دولت صادقانه این موارد را برای مردم شرح داد.

وی با اشاره به اینکه اکنون نیاز است تا بخش خصوصی وارد شده و در سازندگی کشور و رونق تولید و ارتقای خدمات کمک کند، گفت: اکنون ۳۰۰ واحد صنعتی استان تعیین تکلیف شده و به مرحله ای رسیده که بدهکاری های آنها از معوقه خارج و اکنون آماده دریافت سرمایه در گردش هستند و یا آن را دریافت کرده اند.

آیت‌ا… غیاث‌الدین طه‌محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: افرادی را که سرمایه‌های خود را به خارج از کشور منتقل کردند، سرزنش کرده و در مقابل آن از کسانی که سرمایه‌ خود را از آب و خاک ایران خارج نکرده و به فعالیت در داخل کشور پرداخته‌اند، قدرانی کرد.
طه‌محمدی با بیان اینکه افرادی که سرمایه خود را در داخل کشور به کار انداخته‌اند باید مورد تقدیر قرار گیرند، ادامه داد: آنچه رهبر معظم انقلاب و مردم را آزار می‌دهد نادیده گرفتن کیفیت در تولیدات داخلی است.
وی با تأکید بر اینکه برخی در داخل کشور به دنبال خرید اجناس خارجی هستند، خاطرنشان کرد: البته این نگاه ریشه در مسائلی دارد و نباید برای منافع جزئی کیفیت را نادیده گرفت.
حسین میرابیان، رئیس خانه صنعت و معدن استان با اشاره به اینکه رویدادهای مطلوبی در عرصه صنعت در استان همدان در جریان است، اظهار کرد: یکی از طرح‌های نمونه صنعتی استان همدان از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان طرح نمونه صنعتی کشور معرفی شده است.

وی با بیان اینکه حضور استاندار دولت یازدهم در همدان پویایی بخش صنعت استان را به دنبال داشت، افزود: در حال حاضر ۲۴ طرح صنعتی آماده کلنگ‌زنی است که طرح توسعه کارخانه شیشه همدان نیز از جمله این طرح‌ها بود.

مدیرعامل شرکت شیشه همدان نیز در این همایش با اشاره به اینکه صنعت با مشکلات بسیاری روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات بسیاری چون تحریم‌های اقتصادی، فاز سوم توسعه کارخانه شیشه همدان کلنگ‌زنی شد.

خسرو فخیم‌هاشمی با اشاره به اینکه کارخانه شیشه همدان و مجموعه‌های مرتبط ۶۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده، ادامه داد: شرکت شیشه همدان در سال ۷۲ میلیارد ریال حقوق و دستمزد و ۷۳ میلیارد ریال بابت مالیات پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی در دو فاز با هفت خط تولیدی ۷۵ هزار تن محصول تولید می‌کند، افزود: توسعه این واحد صنعتی بنا به دلایل مختلف تا به امروز به تأخیر افتاد و امروز نهایتاً اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت شیشه همدان تصریح کرد: فاز سوم کارخانه شیشه با ۱۵۲ میلیارد تومان سرمایه در مدت ۳۰ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید و ۲۰۰ شغل جدید ایجاد می‌کند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این همایش تصریح کرد: از سال ۸۸ تا ۹۱ اتفاق بزرگ و قابل توجهی در صنعت استان روی نداده است.

حمیدرضا متین با اشاره به اینکه از سال ۸۴ تا سال ۸۸ در همدان شاهد یک جهش بزرگ در حوزه صنعت بودیم، گفت: با توجه به اقداماتی که توسط دولت در جریان است نیز شاهد جهشی بزرگ در صنعت استان همدان خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه توسعه همه‌جانبه استان همدان دنبال می‌شود، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان برقراری ارتباط نزدیک با خانه صنعت و معدن استان، اتاق اصناف همدان، اتاق بازرگانی، سازمان نظام مهندسی و کانون کارفرمایان استان همدان است.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران هم با تأکید بر اینکه هیچ بخشی چون صنعت نمی‌تواند در اشتغال تأثیرگذار باشد، گفت: نباید آلودگی هوا را متأثر از صنعت دانست؛ چراکه برکات آن را بر سر سفره‌ها شاهد هستیم.
منوچهر متوسطی بر اینکه سودهای بانکی بالا، انگیزه سرمایه‌گذار را در بخش صنعت به حداقل رسانده است و از آنجایی که مشکلات بانکی و مالیاتی به بخش صنعت صدمه زده است، اعتماد دولت به بخش خصوصی و اعطای تسهیلات می‌تواند کمک حال صنعت باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز