خبرگزاری کار ایران

تأکید آیت‌ا… محمدی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر همدان:

بهره‌گیری از تفکر و تخصص اقشار مختلف جامعه در اجرای امور شهری

کد خبر : ۱۸۲۶۸۶

بهره‌گیری از تفکر، تخصص و سلیقه های اقشار مختلف جامعه در موفقیت مدیریت شهری بسیار موثر است.

آیت ا… غیاثالدین محمدی در دیدار اعضای هیات امنا و شورای پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش های شورا، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، افزود: شورا و شهرداری باید در اجرای طرح ها و پروژه ها بویژه حوزه شهرسازی آینده نگر بوده و از مشورت افکار مختلف استفاده کند.

به گزارش ایلنا از همدان، آیت ا… محمدی با اشاره به اینکه اعضای شورا امانتدار مردم هستند، اظهار کرد: نظر سنجی از افراد و قشر های مختلف جامعه در امور شهری اقدام بسیار مهم و با ارزشی است.

وی تاسیس مرکز مطالعات و پژوهش ها شورای اسلامی شهر همدان را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: امید است در این مرکز با استفاده از تخصص و توانایی کارشناسان و متخصصین نتایج مطلوبی برای پیشرفت و توسعه شهر حاصل شود.

امام جمعه همدان اضافه کرد: عرصه پژوهش اشتباهات کلانی دارد و مسولیت شورای شهر در این عرصه سنگین‌تر است.

آیت‌ا… غیاث‌الدین طه‌محمدی دانش را یکی از دغدغه‌های بشریت دانست و افزود: جهل و نادانی بزرگ‌ترین مصیبت جامعه بشری است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست صمیمی به تشریح فعالیت‌ها و وظایف مرکز پرداخت و گفت: ارکان اصلی این مرکز را هیأت امنا، شورای پژوهشی، اتاق فکر و حوزه ریاست تشکیل می‌دهد.

نرگس نورا…زاده اضافه کرد: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان به دنبال کاهش حداکثری فاصله بین مدیریت اجرایی با مراکز علمی و دانشگاهی است تا با ایجاد همکاری بین آنها در انجام کارهای اجرایی از تفکر علمی و تخصصی برخوردار شود.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت حوزه فرهنگی، اظهار کرد: فضاهای فرهنگی بسیاری در جامعه وجود دارد که می‌طلبد به نوعی از سوی متولیان امر این فضاها مورد استفاده قرار گیرد.

نرگس نورا…زاده با بیان اینکه در شورای چهارم اسلامی شهر و شهرداری همدان توجه به مباحثفرهنگی مورد تأکید بوده است، اظهار کرد: این مرکز نیز به تبع شورای اسلامی شهر، توجه ویژه ای به مباحثفرهنگی شهر داشته و پرداختن به آن را از ابتدای فعالیت، در دستور کار خود قرارداده است

نورا… زاده ضمن بیان کم و کیف جلسات حوزه های فرهنگی مرکز اضافه کرد: هدف بر این است که تمامی فعالیت‌های فرهنگی، مسجد محور شود که در جهت تحقق این اهداف طرح‌هایی ارائه شده تا مدیریت شهری به این سمت هدایت گردد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان از مصوبات مرکز براساس اساسنامه آن خبر داد و اضافه کرد: تاکنون از زمان شروع فعالیت مرکز ۱۶ جلسه هیأت امنا، ۶ جلسه شورای پژوهشی و ۲۷ جلسه اتاق فکر برگزار شده که در آن تصمیمات ارزنده ای در راستای اعتلای مدیریت شهری و رضایت شهروندان گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گفت: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا حکم داوری طرح‌های مدیریت شهری را دارد.

رضا میرزایی با بیان اینکه در این مرکز از پیشنهادات و نظرات شهروندان در تمامی طرح‌ها استقبال می‌شود، افزود: مرکز در اصل به نوعی طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری را رصد میکند.

سید احمد حسنی‌حلم عضو دیگر شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مصوبات مرکز مطالعات و پژوهش‌ها در صحن شورا مطرح و براساس آنها تصمیم‌گیری می‌شود، اظهار کرد: تشکیل این مرکز یک حرکت بسیار خوب، علمی و قابل بررسی است که پایه آن در شورای چهارم گذاشته شده و مسیری برای ادامه فعالیت شوراهای آینده است.

حسنی‌حلم در پایان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مرکز با دانشگاه‌های بوعلی‌سینا و آزاد اسلامی واحد همدان، افزود: تشکیل این مرکز نتایج و خروجی بسیار اثرگذاری را برای شهر همدان به دنبال خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز