خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان عنوان کرد:

طرح «اهدای کتاب» تا پایان سال ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۳۶۹

مردم استان همدان تاکنون بیش از ۶۸ هزار جلد کتاب در طرح " اهدای کتاب " به این مجموعه اهدا کرده‌اند.

ارشاد استعدادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اهدای بیش از ۶۸ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان در سه ماهه اول سال جاری عنوان کرد: طرح «اهدای کتاب» تا پایان سال ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه طرح «اهدای کتاب» تا پایان سال در استان همدان ادامه دارد، گفت: مردم استان همدان تاکنون بیش از ۶۸ هزار جلد کتاب در طرح «اهدای کتاب» به این مجموعه اهدا کرده‌اند.

استعدادی اظهار داشت: طرح «اهدای کتاب» از طرح‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی است که در راستای ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان همدان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف این طرح، دعوت مردم به کتاب و کتابخوانی و مشارکت در امر فرهنگ سازی کتابخوانی در استان همدان است، ابراز داشت: در طرح اهدای کتاب که در استان همدان اجرا شد در سه ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۶۸ هزار جلد کتاب از سوی مردم استان اهدا شده که ارزش ریالی روی جلد آن‌ها ۱۲۰ میلیون تومان است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه استقبال مردم استان از این طرح مطلوب بوده است گفت: هر فردی که کتابی را در طرح «اهدای کتاب» به کتابخانه اهدا کرده می‌تواند از عضویت رایگان کتابخانه بهره‌مند شود.

استعدادی‌ خاطر نشان کرد: شاخص‌های عضویت، زیربنا و تعداد کتاب در کتابخانه‌های عمومی از جمله موضوعاتی است که می‌تواند ایران را جزو ۱۵ کشور بر‌تر دنیا در زمینه کتاب و کتابخوانی قرار داده و ما را در تحقق برنامه پنجم توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی و چشم‌انداز نظام یاری کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان همدان به ازای هر ۱۰۰ نفر ۵۳ جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد، بیان داشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱۰۰ جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی داشته باشیم.

استعدادی طرح «اهدای کتاب» را یک طرح فرهنگی برشمرد و اظهار داشت: این طرح یک طرح جنبشی و مردمی است و نیاز به فضاسازی رسانه‌ها برای موج‌آفرینی دارد تا کتاب‌های محبوس شده از کتابخانه‌های شخصی خارج شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه طرح «اهدای کتاب» تا پایان سال ادامه دارد، تصریح کرد: امروز استان همدان دارای یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت و حدوداً ۵۰۰ هزار خانوار است که اگر هر خانواده یک جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کند اتفاق عظیمی رقم خواهد خورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز