خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تاکید کرد؛

بهره‌وری کاربردی از بقاع متبرکه برای ایجاد اشتغال

کد خبر : ۱۸۹۷۵۸

بهره‌وری کاربردی از بقاع متبرکه و امامزاده‌های برخوردار از پتانسیل بالا ضمن کاهش بیکاری بستری برای ارتقای درآمد تویسرکان می‌شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حاد بودن مشکل بیکاری در تویسرکان، گفت: همه باید تلاش کنیم از ظرفیت‌هایتویسرکان آن گونه که شایسته آن است، بهره‌وری شود.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد‌مهدی مفتح در نشست با مدیرکل اوقاف همدان با اشاره به ظرفیت‌های معنوی و مذهبی نظیر آرامگاه حبقوق نبی(ع) و امامزاده ناصر(ع)، افزود: استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها در توسعه و رفع بخشی از نیاز‌ها و مشکلات تویسرکان کمک شایانی می‌کند.

وی با تاکید بر حاد بودن مشکل بیکاری در تویسرکان افزود: بهره‌وری کاربردی از بقاع متبرکه و امامزاده‌های برخوردار از ظرفیت بالا ضمن کاهش بیکاری بستری برای ارتقای درآمد تویسرکان می‌شود.

مفتح با اشاره به مشکلات مردم روستاهای شهرستان در خصوص وقفی بودن و یا نبودن املاک و مساکن، خواستار رفع این مشکل شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان نیز در این نشست وظیفه اصلی اوقاف و امور خیریه را پرداختن به سه بُعد موقوفات، بقاع متبرکه و برنامه‌های قرآنی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظ قرآن، گفت: اوقاف و امور خیریه تنها دستگاهی است که در حال حاضر طرح تربیت حافظان قرآن را انجام می‌دهد، مابقی دستگاه‌ها با مشکل اعتبار مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان سال گذشته در طرح تربیت حافظ قرآن حائز رتبه بر‌تر کشور شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته اوقاف و امور خیریه همدان بیش از سهمیه خود کار کرد به همین علت سهمیه امسال این نهاد به ۷ هزار نفر افزایشیافت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان به بازخوانی و ثبت وقف‌نامه‌ها اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ وقف‌نامه در سطح استان همدان بازخوانی و ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ نوع تنوع نیت در اوقاف و امور خیریه داریم، افزود: بیشترین فرایند نیات ما به نیت روضه‌خوانی است اما درآمد نیات و موقوفات پاسخ نیاز روز جامعه را نمی‌دهد.

حجت الاسلام حاجی‌زین‌العابدینی در ادامه با استناد بر سخن رهبر معظم انقلاب(مد ظلهالعالی) مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی شوند، گفت: همه برنامه‌های اوقاف به سمت‌و سوی امامزاده‌ها است به همین منظور طرح بازسازی بقاع متبرکه به اجرا درآمد.

وی دارا بودن سند مالکیت، وقف‌نامه، درخواست اظهار‌نامه و اجرای عمل به نیت واقف را راه‌های اثبات موقوفه بودن عنوان کرد و گفت: آمادگی کامل برای مشخص کردن موقوفات را داریم افرادی که در این خصوص مشکل دارند به اوقاف و امور خیریه مراجعه کنند.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان نیز به پیگیری طرح جامع حضرت حبقوق نبی(ع) به منظور توسعه در راستای استفاده بهینه از این ظرفیت اشاره کرد و افزود: طرح جامع امامزاده ناصر(ع) و امامزاده اسماعیل(ع) سرابی به منظور تبدیل شدن به پایلوت گردشگری در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه قرار دارد.

علی افشاری در ادامه خواستار به ‌روز کردن حقوق موقوفات نهادهای دولتی و پرداخت آنان به اداره اوقاف شد و افزود: از آنجا که خواسته اهالی برخی روستا‌ها و دکتر مفتح نماینده تویسرکان حل مشکلات مربوط به وقف بودن یا نبودن برخی املاک در روستا‌ها است سعی بر این است تا به زودی طی جلساتی که با حضور متولین امر صورت می‌گیرد این مشکلات مرتفع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز