خبرگزاری کار ایران

رئیس کتابخانه مرکزی همدان خبر داد:

ارائه لوح‌های فشرده در قالب منابع دیداری و شنیداری به اعضاء

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۴۴۴

کتابخانه مرکزی همدان، دارای اینترنت رایگان برای اعضا بوده و عناوین مختلف اطلاعاتی رادر قالب لوح فشرده منابع دیداری و شنیداری در اختیار اعضاء قرار می دهد.

رئیس کتابخانه مرکزی همدان با بیان اینکه کتابخانه مرکزی همدان به طور شبانه روزی فعالیت می‌کند، بیان داشت: این کتابخانه با ایجاد محیطی امن و آرام برای شهروندان سعی دارد استان همدان را بیش از پیش به سمت ارتقای فرهنگ مطالعه سوق دهد.

به گزارش ایلنا از همدان، مهداد جعفری ممتاز، ارتقا بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی را از اهداف کتابخانه عمومی استان عنوان کرد و گفت: آنچه مسلم است ارتقای سطح کتاب و کتابخوانی در استان همدان از اهداف فرهنگی در این استان است که می‌تواند با تلاش و همت دستگاه‌های فرهنگی مانند کتابخانه عمومی استان تحقق یابد و لازمه آن همکاری و هم افزایی سایر دستگاه‌های فرهنگی در این راستا است.

جعفری ممتاز افزود: کتابخانه‌ها، همواره در راه گسترش علم و تحقیقات و نیز در مسیر آموزش، نقشی انکارناپذیر ایفا کرده‌اند و از طرفی قرار دادن امکانات ویژه و خاص در اختیار اعضا کتابخانه‌ها می‌تواند راهی برای جذب بیشتر افراد به سمت کتاب و کتابخوانی باشد.

وی گفت: در حال حاضر کتابخانه‌ها، عمده‌ترین منابع اطلاعاتی و از کارآمد‌ترین ابزارهای اطلاع رسانی هستند، کتاب نیز از ارزشمند‌ترین وسایل اطلاع رسانی است و در تاریخ کتاب و کتابخانه نیز آنچه همیشه به عنوان یک اصل مطرح بوده، به وجود آوردن شرایط و امکاناتی است که مراجعه کننده در کوتاه‌ترین زمان به حداکثر اطلاعات موجود و مورد نیاز دست یابد.

وی در ادامه بیان داشت: فناوری اطلاعات از جمله ابداعات در حال رشد در حوزه خدمات اطلاعاتی، امکانات ارتباطی، و منابع الکترونیکی است، «مجموعه ابزارهای اطلاعاتی، اعم از ابزارهای دیداری و شنیداری، توام با دانش، مهارت و شیوه استفاده از آن‌ها در تولید و پردازش اطلاعات به منظور انتقال آن به جامعه استفاده می‌شود» به همین جهت یکی از برنامه‌های اصلی کتابخانه مرکزی همدان توجه ویژه به این حوزه و غنی کردن منابع دیداری و شنیداری می‌باشد.

جعفری ممتاز تصریح کرد: به هر حال امروزه به یمن وجود بهره گیری از رایانه‌ها و بهبود خدمات اطلاع رسانی، این امکان به بهترین نحو فراهم شده است و گذشت زمان ثابت کرده بر خلاف این نظر که با حضور رایانه‌ها و اینترنت، کتاب‌ها بی‌مصرف می‌شوند و دنیای پیشرفته نیازی به کتاب ندارد، این رسانه نه تنها امکان دسترسی سریع‌تر و ساده‌تر را به کتاب‌ها و کتابخانه‌ها به وجود آورده، بلکه خود موضوع بحثهزاران کتاب و نشریه جدید شده است.

رئیس کتابخانه مرکزی همدان خاطر نشان کرد: این فناوری‌ها در تامین اهداف آموزشی، پژوهشی، و مانند آن در کتابخانه مرکزی همدان به کار گرفته شده و نقش مهمی در اشاعه اطلاعات جذب اعضاء ایفا می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز