خبرگزاری کار ایران

بیانیه انجمن اسلامی اعضاء هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا به امضاکنندگان استیضاح؛

با اصلاح موضع گیری خود با مردم فهیم همدان همراه شوید

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۸۱۵

وزیر محترم علوم در شرایطی مسئولیت این وزارت خانه را به عهده گرفتند که بخشی از بورسیه‌های دکتری متاسفانه فاقد شرایط لازم برای این امر بوده‌اند و بالطبع توانائی لازم برای تربیت نیروی انسانی ماهر در دانشگاه‌ها را ندارند.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه بوعلی سینا و انجمن اسلامی اعضاء هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا، در محکوم کردن استیضاح وزیر علوم بیانیه‌ای صادر کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از همدان در این بیانیه آمده است؛

نمایندگان محترم استان همدان در مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام، در آستانه بازگشائی دانشگاه‌ها به درخواست ۵۱ نفر از نمایندگان مجلس که متاسفانه نام سه نفر از نمایندگان مردم فهیم استان همدان نیز در بین آن‌ها به چشم می‌خورد، طرح استیضاح جناب آقای دکتر فرجی دانا وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری مطرح گردیده است. درخواست کنندگان استیضاح که در طول ۸ سال دوره پیشین در مقابل تخلفات آن دولت سکوت اختیار نموده بودند اینک با طرح استیضاح که رنگ و بوی سیاسی دارد به دنبال مقابله جدی با دولت دکتر روحانی می‌باشند. آن‌ها در توجیه طرح استیضاح به مواردی اشاره نموده‌اند که لازم است جهت تنویر افکار عموم ملت و سایر نمایندگان محترم نکاتی را به اطلاع برسانیم.

مراکز آموزش عالی کشور در شرایطی به آقای دکتر فرجی دانا تحویل گردیده است که دانشگاه‌های کشور دچار بدهی‌های میلیاردی می‌باشند. از جمله آثار این بدهی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

- عدم پرداخت بخشی از حقوق اساتید

- رکود پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌ها

- تهدید به قطع آب، برق و گازدانشگاه‌ها از سوی شرکت‌های ذیربط

وزیر محترم علوم برای جبران این معضل مالی دانشگاه‌ها، دستور تشکیل ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی را صادر نموده است تا با تمهیدات لازم این مشکل اساسی را حال کند که دست آورد مدیران دانشگاه‌ها در دولت قبل است.

از دیگر معضلاتی که مدیریت سابق وزارت علوم ایجاد نمود عدم رعایت استاندارد‌های علمی در جذب بورسیه‌های دکتری است.. وزیر محترم علوم در شرایطی مسئولیت این وزارت خانه را به عهده گرفتند که بخشی از بورسیه‌های دکتری متاسفانه فاقد شرایط لازم برای این امر بوده‌اند و بالطبع توانائی لازم برای تربیت نیروی انسانی ماهر در دانشگاه‌ها را ندارند. متاسفانه این ارثبجامانده از مدیریت قبلی دورنمای تیره و تاری را در ذهن دانشگاهیان ایجاد کرده است که صدمات آن سال‌ها برای آموزش عالی کشور رنج آور خواهد بود. استفاده از رانت در بورسیه کردن بعضی افراد ثابت شده است و اینک این سوال مطرح است که چرا استیضاح کنندگان نگران بررسی پرونده‌های درسی بورسیه هائی هستند که حداقل‌های علمی را ندارند؟ آیا ورود این افراد باعثتشدید فرار مغز‌ها که معضل فعلی کشور است نمی‌گردد؟

ادعای دیگر امضاء کنندگان استیضاح در خصوص بازگرداندن دانشجویان ستاره دار است. لازم به ذکر است از مجموع دانشجویان ستاره دار بخش زیادی به دلیل طولانی شدن محرومیت آن‌ها اصولا دانشگاه را‌‌ رها کرده‌اند و بخش کوچکی امکان باز گشت را یافته‌اند که بتوانند از فرصت جوانی خود برای تحصیل علم بهره ببرند. حال این سوال مطرح است که آیا اسلام که دین رحمت است و خداوند متعال ستار العیوب است به چه دلیل می‌توان عده‌ای جوان را که به هر دلیل در شرایطی دچار خطائی شده‌اند را از تحصیل محروم کرد؟ آیا این مسئله به جو ناامیدی جوانان دامن نمی‌زند و آیا این برخورد فضای نقد و آزاد اندیشی را که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است را به خطر نمی‌اندازد؟

به هر حال بدون شک، نمایندگان محترم مجلس با شنیدن سخنان متین و علمی وزیر محترم در روز استیضاح با ژرف اندیشی با رای ملت همسو خواهند شد و به استیضاح جناب آقای دکتر فرجی دانا که فرهیخته‌ای صاحب نام در بین دانشگاهیان می‌باشد رای منفی می‌دهند.

سخن آخر هم با ۳ نفر از نمایندگان استان است که امید است در آخرین ساعات باقی مانده به استیضاح ضمن آگاهی از روند رو به رشد توسعه علمی امید افراط گرایان را ناامید کنند و با اصلاح موضع گیری خود همراه مردم فهیم استان گردند زیرا این موضع گیری‌های سیاسی در ذهن و خاطره مردم فهیم استان همدان و تاریخ باقی خواهد ماند.

من الله التوفیق

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه بوعلی سینا

انجمن اسلامی اعضاء هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز