خبرگزاری کار ایران

ارائه آموزش به ۱۰۰هزار زوج جوان تحت پوشش کمیته امداد همدان

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۸۱۲

تعداد ۱۰۰ هزار نفر زوج‌های جوان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و۱۰ درصد ازدواج‌های کشور متعلق به کمیته امداد است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تعداد ۱۰۰ هزار نفر زوج‌های جوان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و۱۰ درصد ازدواج‌های کشور متعلق به کمیته امداد است.

به گزارش ایلنا از همدان، اکبر میرشکار گفت: زوج‌های جوان ۳۶ ساعت آموزش قبل از ازدواج می‌بینند و آثار آن در کاهش طلاق(درصد طلاق زوج‌های جوان تحت پوشش آموزش دیده ۱.۷ درصد می‌باشد) است.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در کنار تمامی خدماتی که به خانواده‌ها ارائه می‌کند یکی از خدمات مهم، اساسی و تاثیرگذارش که به عنوان پیش فرض برای سایر خدمات جهت توانمندسازی می‌باشد ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی در قالب ۳ برنامه است.

میرشکار اولین برنامه را با هدف توانمندسازی نوجوانان و جوانان از طریق تحصیل عنوان و افزود: در حال حاضر ۴۰۰ هزار دانش آموز و ۱۰۰ هزار دانشجو شناسایی و برایشان پرونده تشکیل شده که خدمات فرهنگی دریافت می‌کنند.

وی در ادامه، مراقبت‌های تحصیلی و تربیتی را یکی از اقدامات حوزه فرهنگی در ارائه خدمات تحصیلی عنوان و بیان داشت: ۶۰ هزار نفر در حوزه آموزش و پرورش که در مدارس نیروی موظفی هستند به عنوان رابطین فرهنگی با معاونت فرهنگی کمیته امداد همکاری دارند تا به دنبال رفع مشکلات این دانش آموزان تحت پوشش با نگاه ویژه‌ای باشند.

وی کسب رتبه‌های تک، دو و سه رقمی ۱۰۰ نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد در کنکور طی سال گذشته بیان کرد: ۷۴۰ نفر نیز به عنوان نخبه شناسایی شده‌اند.

وی گفت: کمیته امداد طی سال خدمات ویژه‌ای برای این نخبگان ارائه می‌کند که سرانه هر نفر از نخبگان، ۲ میلیون تومان علاوه بر خدماتی است که پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی، تحصیلی، فنی و حرفه‌ای و… به ۱۰۰ هزار دانشجوی تحت پوشش افزود: از این تعداد ۷۲ هزار نفر در دانشگاه‌های آزاد اسلامی(۲۳ هزار نفر)، پیام نور(۴۵ هزار نفر)، علمی کاربردی و شبانه(۳۲ هزار نفر) تحصیل می‌کنند.

میرشکار با بیان اینکه ۲۸ هزار نفر از دانشجویان تحت پوشش در دانشگاه‌های سراسری تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۳۵۰ دانشجوی دکتری و بیش از ۳ هزار نفر دانشجوی تحت پوشش داریم.

وی گفت: این مشاوره‌ها به بخشی از زنان مطلقه(۱۵۰ هزار نفر) بوده که بیش از ۵۰ هزار نفر با مشاوره ازدواج مجدد داشته و ۷۰۰ نفر بازگشت به زندگی مجدد را انجام داده‌اند.

میرشکار از اولین کنگره ملی مشاوره کمیته امداد در اردیبهشت سال ۹۴ که با همکاری سازمان نظام روان‌شناسی کشور برگزار می‌شود، خبر داد.

وی به خدمات تربیتی و پرورشی اشاره و بیان کرد: ۴۴ از مددجویان اعلام کرده‌اند که برنامه‌ای برای اوقات فراغت ندارند و باید برای غنی سازی اوقات فراغت این افراد برنامه‌ای داشت.

وی رویکرد کمیته امداد در حوزه تربیتی و آموزشی را خانواده محوری و توزیع عادلانه خدمات دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱ اردوگاه فعال در سطح کشور داریم که سال آینده ۳ اردوگاه نیز اضافه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز