خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت:

کاهش شکاف‌های آموزشی و مهارتی کشور با استانداردهای بین امللی

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۰۵۹

در شرایطی که شکاف‌های آموزشی و مهارتی کشور با استانداردهای بین امللی بسیار کم شده، وقت آن رسیده که دستگاه‌های اجرایی با خروج از حالت جزیره‌ای به صورت یک سیستم هماهنگ با مهارت مطلوب عمل کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: بهترین راهبرد برای برون رفت از تراکم جوانان جویای کار در کشور، توسعه سطح مهارت‌های شغلی و آموزش‌های مبتنی بر دانش عملی است.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا مهرابی گفت: در حال حاضر ۷۱/۴ جمعیت استان همدان در سطح سنی ۱۵ تا ۶۴ سال قرار دارند که بسیاری از آن‌ها یا جویای کار هستند و یا به ارتقا مهارت برای ادامه فعالیت شغلی خود نیاز دارند.

وی تصریح کرد: باوجود تلاش‌های آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، هیچ کدام از این نهاد‌ها نمی‌توانند مانند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فرصت‌های شغلی پایدار را بری افراد جویای کار تضمین کنند.

مهرابی با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه ایی بر اساس قانون اجازه دارد سطح مهارت نیروهای انسانی شاغل در بخش‌های مختلف را سنجش کند، گفت: اکنون دیگر فرصت آزمون و خطا در مشاغل مختلف وجود ندارد و نیروهای انسانی باید با افزایش سطح مهارت خود در شغل‌های تخصصی خود به کار گرفته شوند.

وی اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور همچنین نسبت به برگزاری المپیادهای مهارت برای افراد زیر ۲۱ سال اقدام می‌کند و نفرات بر‌تر به ترتیب از سطح شهرستان به استان، کشور و مسابقات بین المللی معرفی می‌شوند.

مهرابی متذکر شد: ایران با افزایش سطح کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خود تونست در این زمینه در سال ۲۰۱۱ مقام ششم و در سال ۲۰۱۳ مقام چهارم جهان را به خود اختصاص دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز