خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کار گر استان همدان؛

ماده ۳۳ و مجوز اعتصاب به کارگران بدهند قانون کار را اصلاح کنند

کد خبر : ۲۰۱۳۳۲

برخی بیکاری و مشکلات اشتغال را تنها در اصلاح قانون کار می‌دانند و می‌گویند این قانون کارگران را گستاخ کرده است.

دبیر اجرایی خانه کار گر استان همدان گفت: برخی بیکاری و مشکلات اشتغال را تنها در اصلاح قانون کار می‌دانند و می‌گویند این قانون کارگران را گستاخ کرده است.

به گزارش ایلنا از همدان، چنگیز اصلانی در جمع نمایندگان تشکلات کارگری استان با بیان اینکه قانون کار قانون حداقل هاست که حقوق جامعه کارگری را در نظر گرفته افزود: همین قانون حداقل هم دردی از کار گران دوا نکرده اما برخی اصرار بر اصلاح آن دارند.

اصلانی تصریح کرد: اگر علت ۳ میلیون بیکاری در کشور را قانون کار می‌دانند آن را به نفع احسن و با در نظر گرفتن حقوق کارگر و کارفرما اصلاح کنند ولی مشکل اشتغال کشور تنها قانون کار یا تامین اجتماعی نیست در قوانین دیگر هم باید تجدید نظر شود.

وی گفت: هر دولت و نماینده‌ای که بر سر کار می‌آیند از رای کارگران استفاده می‌کنند ولی برای کارگران قدمی برنمی‌دارند نمایندگانی که با رای کارگران وارد مجلس می‌شوند جو سیاسی جو هسته‌ای و جو فعالیت‌های اقتصادی ان‌ها را می‌گیرد و دیگر به کارگرو مشکلاتش فکر نمی‌کنند.

این فعال کار‌گری با بیان اینکه قوانین کارگری در مجلس تصویب می‌شود، افزود: جامعه کارگری از مجلس می‌خواهد در اصلاح قانون کار حق ماده ۳۳ و مجوز اعتصاب را به کارگران و حق اخراج کار گر را به کارفرما بدهد.

وی تصریح کرد: کارگران به دلیل فقر و مشکلات معیشتی حضور پر رنگ و ثمر بخشی در عرصه آموزش عالی و سیاست ندارند تا حقوق خود را کامل بشناسند و درزمینه احقاق آن تلاش کنند همین امر باعثشده تا از ثروت‌های خدادادی و ملی کشور سهم ناچیزی داشته باشند.

وی افزود: ۲۳۸ هزار کار در بخش خدمات صنعت و کشاورزی استان فعال هستند که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند تعطیلی واحد‌های تولیدی و کاهش ظرفیت تولید آن‌ها باعثتعذیل نیرو یا اخراج کارگران شده است و صدای ان‌ها به گوش هیچکس نمی‌رسد.

اصلانی اتحاد و یکپارچگی جامعه کارگری در پیگیری حقوق صنفی خود را یک ضرورت دانست و گفت: مشکلات کار گر و کارفرما باید در کنار حل شود و یکی فدای دیگری نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز