خبرگزاری کار ایران

دومین جشنواره فناوران برتر استان همدان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۲۳۱

این جشنواره ۱۹۹ اختراع توانستند تسهیلات سطح ۲ و ۳ را به خود اختصاص دهند و از ۱۰ واحد فناور بر‌تر سال ۹۲، شش داور و ناظر طرح‌ها و چهار ارزیاب بر‌تر تقدیر شد.

استاندار همدان در دومین جشنواره فناوران بر‌تر استان همدان گفت: این استان به لحاظ دسترسی و مسافت کم با سایر استان‌ها، آب و هوای مناسب، استعدادهای گردشگری و کشاورزی نیازمند است مورد حمایت مسئولین قرار گیرد و کریدور علمی و فناوری غرب کشور شود.

به گزارش ایلنا، محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه همدان استانی فرهنگی و علمی است، تصریح کرد: همدان به لحاظ دسترسی و مسافت کم با سایر استان‌ها، آب و هوای مناسب، استعدادهای گردشگری و کشاورزی نیازمند است با سعه‌ صدر و ژرف‌نگری مسئولین مورد حمایت قرار گیرد و کریدور علمی و فناوری غرب کشور شود.

وی در خصوص افتتاح شهرک فناوری در همدان اظهار کرد: استان همدان با وجود پارک علم و فناوری، شهرک فناوری و همچنین منطقه علمی و فناوری مبتنی بر فناوری‌های بر‌تر و سایر امکانات، ظرفیت‌های خوبی برای کار بیشتر در زمینه‌های علمی و پژوهشی دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان اظهارداشت: حوزه علمی و فناوری را یکی از حوزه‌ها با ارزش افزوده بالا برشمرد و گفت: ایجاد مجتمع آزمایشگاهی برای تحقیقات حرفه‌ای دانشگاه‌ها و بخش خصوصی در غرب کشور نیاز است.

خسرو پیری گفت: نیاز‌ها و برنامه‌های فناوری بر مبنای تولید شرکت‌های کوچک و متوسط است که به عنوان شرکت‌های دانش بنیان در راستای تحقق اقتصاد پایدار فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در تحول اقتصادی دو محور اصلی تأثیرگذار است، عنوان کرد: فعال‌سازی و خارج کردن شرکت‌ها از رکود اولین محور اصلی در تحول اقتصاد است که اگر خواستار جنبش فناورانه در استان هستیم باید امکان رشد اقتصادی و فعال شدن شرکت‌ها را فراهم کنیم.

وی گفت: فناوری پیشرفته به عنوان دومین محور، نیاز به حمایت دارد و پتانسیل‌ ایجاد فناوری پیشرفته در حوزه‌های تولید، صنعت و کشاورزی در استان وجود دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان تصریح کرد: این فناوری پیشرفته است که می‌تواند تحول خوبی در اقتصاد استان ایجاد کند و همدان را در اقتصاد پایدار و انعطاف‌پذیر قرار دهد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان از نظر نیروی انسانی، سرمایه فکری و دانش بومی عنوان کرد: ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه صنعت، گیاهان دارویی، سفال و سرامیک در استان وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز